Klacht Arriva: Bus die niet komt en reisapp niet niet klopt

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 314788
Gebruiker
Marzan
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 25-7-2018 en 27-7-2018 is de bus van 8.10 uur niet verschenen op de halte Rielseweg in Goirle. Hierdoor ben ik 2 x ruim 30 min. te laat op mijn werk gekomen, waar men niet blij was (net zoals ikzelf!).
Na telefonisch contact met Arriva op 27-7-2018 kon men zien dat er inderdaad geen bus heeft gereden op het genoemde tijdstip, maar verder geen uitleg geven wat de reden hiervoor was. Ook de chauffeur in de bus had geen idee waarom dit zo was.
Verder wil ik melden dat de tijden op de reisapp niet kloppen. Voorbeeld: er wordt eerst gemeld dat de bus om 8.08 uur zal komen (ik was om 7.55 uur al anwezig), zegt deze zeflde app (om 8.20 uur) 5 minuten later dat dit 8.05 uur is.
Een ander voorbeeld is (ook deze week gebeurd op 26-7-2018) dat de app meldt dat de bus om 7.40 uur komt, ik ruim op tijd naar de bushlate loop, maar deze voor mijn neus doorrijdt. Niet fijn!
Heel erg vervelend en irritant allemaal. Wat kunt u doen om dit probleem op te lossen?

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Beste Marzan,

    Wat balen dat er geen bus kwam om 08.10 uur. Heb je voor mij je uitstaphalte en lijnnummer?

    Met vriendelijke groet,
    ^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva
  2. Auteur
    Marzan
    Datum
    Lijn 2, instaphalte Rielseweg in Goirle, uitstapplaats ETZ, locatie Elisabeth in Tilburg.
  3. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Marzan,

    Het niet of niet tijdig rijden volgens de dienstregeling kan meerdere redenen hebben: een defect aan de bus, een omleiding of stremming, weersomstandigheden of een fout van de chauffeur en zelfs volledige rituitval door te veel vertraging.

    Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging waar deze verder word uitgezocht. Wij bedanken je voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

    Met vriendelijke groet,
    ^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marzan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Mijn klacht wordt doorgestuurd naar de vestiging waar deze verder wordt uitgezocht. Of dit tot een oplossing leidt, zal ik volgende week ervaren..........
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen