Opgelost door Arriva: Bus komt vaker niet opdagen.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 478377
Gebruiker
ZevendeEs#933
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het komt steeds vaker voor, dat de bus niet komt opdagen.
Indien we naar het algemeen nummer bellen, is er altijd wel iets. Indien we aangeven hoe we het oplossen, denk hierbij aan een taxi of ander vervoer. Dan komt de opmerking “we kunnen niks doen”
Er is dus totaal geen empathie bij dit bedrijf. Nog zien we geen verbeteringen in de dienstverlening.
Om concreet te zijn, in de ochtend komt de bus niet opdagen omdat de chauffeur ziek was. We moeten dus maar 1 uur wachten op de volgende connectie. De chauffeur rijd gewoon door, zonder te stoppen. Klacht verstuurd middels Arriva zelf en je hoort er niks meer van terug. De bus moet omrijden door een obstakel en ja, we weten niet wanneer het is opgelost. Dus met andere woorden, mensen zonder vervoer komen het dorp niet meer uit. Het blijft stil, de opmerking volgt “we kunnen helaas niks betekenen”
Achtergrond over de connectie (lijn 9 Maastricht)
De bus rijdt van Bunde naar het Waldeckpark.
De bus rijdt op maar éénmaal per uur vanaf Bunde naar Maastricht.
Vanaf Bunde is er een treinconnectie
Vanaf Limmel rijdt de bus blijkbaar 2 maal per uur.



Controller het totaal traject en maak aanpassingen, zodat de mensen in Itteren en Borgharen niet benadeeld worden.

De oplossing

Borgharen en Itteren worden benadeeld in het hele traject.
Indien er een keuze is gemaakt, dat er maar éénmaal per uur een bus rijd. Zorg er dan wel voor, dat deze rijd!

Controller het totaal traject en maak aanpassingen, zodat de mensen in Itteren en Borgharen niet benadeeld worden.

1 reactie

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste ZevendeEs#933,

    Niet leuk om te lezen dat dit je ervaring is met ons. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als een bus niet komt, te weinig rijdt, niet aansluit of moet omrijden etc. Begrijpelijk dat je daarvan baalt.

    Bij het maken van een dienstregeling wordt er gekeken naar het aantal reizigers. Het aantal reizigers heeft te maken met het aantal bussen en dat heeft ook weer invloed op de route van de bussen. Je melding zal ik intern doorgegeven aan onze vervoerskundigen in de regio. Daar wordt je melding meegenomen in de evaluatie van de dienstregeling. Ieder jaar in december komt er een nieuwe dienstregeling uit. Hopelijk wordt het in de nieuwe dienstregeling beter voor je.

    Je klachten over het niet vertrekken van bussen en het doorrijden van de bussen zonder te stoppen zal ik onder de aandacht brengen in de regio. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

    Excuses voor al het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

    Met vriendelijke groet,
    Lina
    Arriva Klantenservice Medewerker

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ZevendeEs#933
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen