Klacht Arriva: Bus reed door

Ewguer

Bus 56 reed op 15 juni van 13.09 uur naar Nuth door zonder busstation Valkenburg aan te doen. Kan dus een halfuur wachten omdat de chauffeur kennelijk geen zin had om te stoppen met mij nog 3 personen.

Chauffeur toespreken.

Arriva
    Beste Ewguer,

Wij begrijpen uit jouw reactie dat lijn 56 de halte Valkenburg busstation voorbij is gereden terwijl je daar stond te wachten. Dit is vervelend en wij bieden je hiervoor onze excuses aan.

Het voorbij rijden van een halte kan verschillende oorzaken hebben. Er was bijvoorbeeld geen plaats meer in de bus of de chauffeur heeft je niet bij de halte opgemerkt.

Graag attenderen wij je er op dat onze chauffeurs alleen stoppen bij de haltes waar passagiers bij de halte staan en duidelijk door middel van hand opsteken aangeven dat ze mee willen. Wanneer je niet je hand opsteekt is het onze chauffeurs niet duidelijk dat je met zijn of haar bus mee wilt.

Jouw reactie sturen wij door naar de vestiging, waar deze verder wordt uitgezocht. Als blijkt dat het de fout van de chauffeur is, dan wordt hij of zij hierop aangesproken. Als de bus vol was, volgen wij de komende periode deze rit op dit tijdstip om vast te stellen of er een aanpassing moet plaatsvinden in de dienstregeling. Indien nodig wordt er een extra bus ingezet.

Wij danken je ten slotte voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?