Klacht Arriva: Bus uitgezet

Kimmie91

Ik zat vandaag 28-5-2018 om 18:44 in de bus 33 die naar Beek zou gaan. Bij het oude postkantoor in Geleen werd er naar mij geschreeuwd dat ik de bus uit moest gaan , ik met de vraag waarom buschauffeur schreeuwde nog harder ga nu de bus uit en zwaaide met zijn handen. Ik hield me eigen rustig en ging de bus uit met dat ik over wou steken , werd ik zowat aangereden.
Ik ben super kwaad maar dan ook heel erg kwaad sta ik op de volgende bus te wachten rijd die met een rotvaart gewoon voorbij!

Nou ik eis toch een excuses ik had wel bijna in het ziekenhuis kunnen liggen.
En ik eis een excuses voor het gedrag van de buschauffeur! Want ik laat me niet als je een hond behandelen

Beste Kimmie91,

Dat is een vreemd verhaal. Zoals je het uitlegt kan ik me voorstellen dat je bent geschrokken.

Heb je echt geen idee waarom de chauffeur je de bus uit heeft gestuurd? Was ja aan het bellen in de bus? Zou je nog aan kunnen geven waar en bij welke halte je bent ingestapt?

Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door zodat we het uit kunnen zoeken.

Lina
    Arriva Klantenservice medewerker
    Goedenavond Lina,

Ik was op de hovenweide in Geleen ingestapt.
    Nou de chauffeur zei dat die niet meer verder reed uit het niets het stond nergens want anders was ik niet ingestapt. Ik was niet aan het bellen , maar als dat wel zo was wat is daar verkeerd aan ?

Hallo Kimmie,

We vragen dat omdat men geen geluidsoverlast mag veroorzaken. Bellen in de bus is toegestaan als de chauffeur er geen last van heeft. Een chauffeur mag dus vragen op te hangen of de bus te verlaten als men dat niet doet.

Maar ik begrijp van jou dat er geen enkele aanleiding is vanuit jouw kant om zo te keer te gaan?
    Dan laten we dit uitzoeken door verhaal te halen bij de chauffeur.
    Zodra we meer informatie hebben laten we het je weten.

met vriendelijke groet,
    Zoë
    Medewerker Klantenservice
    Hallo Zoë

Nee ik zat gewoon rustig in de bus naar buiten te kijken, en ineens werd er geschreeuwd uit de bus nu!
    Dus ik schrok en dacht echt van wat is dit nu weer dus toen ik vroeg waarom ? Kreeg ik grote mond van ja dit is eindpunt en begon hij best aggressief met zijn handen te zwaaien. Ik werd beetje bang ervan. Ook was er een man die niet uitgecheckt had die mocht niet meer naar binne toe .
    Graag zou ik me geld terug willen krijgen voor de rit wat ik niet gehad heb.
    Want ik vind dit gewoon absurd abnormaal
    Arriva
    Bedankt voor je antwoord. Ik ga je klacht doorsturen naar de regio zodat het besproken kan worden met de chauffeur. We passen altijd hoor en wederhoor toe. Zodra wij terugkoppeling ontvangen laat ik je het weten.

Via deze weg kan ik geen uitspraken doen over een eventuele vergoeding. Ik adviseer je hiervoor het contactformulier in te vullen via de website; https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

Wil je wel aangeven dat we je klacht via klachtenkompas gaan afhandelen? Zo voorkomen we dat er dingen door elkaar gaan lopen. Alvast bedankt.

Groet, ^Sietse
    Hallo Sietse,
    Bedankt voor je antwoord.
    Dan zal ik wachten op het antwoord van de chauffeur dan hoor ik snel weer iets van jullie.

Groetjes Kimberly
    Arriva
    Graag gedaan. Zodra we iets weten sturen we je een bericht.
    Beste Kimmie91,

We hebben je klacht doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager. De verantwoordelijke manager heeft de situatie besproken met de betrokken chauffeur.

Op 28-05 was er een omleidingsroute van kracht waardoor de lijn 33 een alternatieve route heeft gereden. De chauffeur heeft aangegeven bij de eindhalte u vriendelijk verzocht te hebben om de bus te verlaten omdat deze lijn niet verder zou rijden. De chauffeur geeft aan dat er geen sprake geweest is van een schreeuwende reactie of het bijna aanrijden van een persoon.

Je verhaal komt niet overeen met het verhaal van de chauffeur. Wij vinden het vervelend om te lezen dat je het zo ervaren hebt.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
    Webcareteam Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?