Klacht Arriva: Buschaffeur rijdt langs mij weg

GrijzePeultje#467

Vanochtend om 7:50 stond ik op bushalte Heerlenersteenweg te wachten op lijn 20. Ik moet vaker de bus rond deze tijd hebben en weet dat deze bomvol zit met voornamelijk studenten van de middelbare scholen in Heerlen. Toen ik de bus zag aankomen, keek de chauffeur mij recht in de ogen aan en reed weg zonder te stoppen. Ik zag dat de bus wel redelijk vol was, maar ik als 1 persoon bij de halte had hier makkelijk bij kunnen stappen! Zeker gezien de volgende halte het busstation is en er daar weer veel mensen uitstappen. Nu weet ik dat enkele minuten later de studentenlijn komt, echter haal ik met deze bus niet mijn overstap voor de trein! Ik vind het verachtelijk dat een chauffeur zo maar langs rijdt en ervan uitgaan dat ik dan maar de volgende bus kan nemen. Het is niet zijn taak om voor mij de te kiezen welke bus ik neem, daar ben ik zelf capabel genoeg voor.
Ik heb mij toen in alle haast laten afzetten op Heerlen station. Wachtende op trein, die er eigenlijk allang had moeten zijn, zag ik op mijn mobiel dat de trein een kwartier te laat was. Het heeft nog zeker 10 minuten geduurd voordat dit werd omgeroepen op het station. Hoe kan het zijn dat ik deze informatie sneller te weten kom via het internet dan op het station zelf?

Ik wil dat de buschauffeur mij binnenlaat in de bus waar ik op sta te wachten en niet de bus die de chauffeur vindt dat ik moet nemen. Verder vind ik dat jullie vertragingen eerder moeten omroepen op het station, dit is namelijk al veel vaker voorgekomen!

Arriva
    Beste GrijzePeultje#467,

Wat balen dat de bus vanmorgen de halte voorbij reed. Ik begrijp dat dit voor jou erg vervelend was. Onze excuses hiervoor.

Het is niet de bedoeling dat de bus de halte voorbij reed als een reiziger aangeeft dat hij/zij mee wil.

Jij geeft ook aan dat er op het station niet werd omgeroepen dat de trein te laat was.
    Tijdens een verstoring worden de reiziger door middel van de stationsomroep op de hoogte gehouden. Soms duurt het even voordat deze berichten worden omgeroepen. Onze excuses hiervoor.

Het is lastig om alles goed onder controle te houden bij een verstoring. Het is dan al snel mogelijk dat er langs elkaar wordt gecommuniceerd en dat soms informatie binnen enkele seconden al weer achterhaald wordt door nieuwe informatie.

Uitgangspunt van zowel Arriva als Prorail is om onze klant (de reiziger) zo goed mogelijk te bedienen en te informeren. Helaas gaat dit niet altijd goed.

Petra
    Medewerker Klantenservice Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?