Klacht Arriva: Buschauffeur Arriva vindt dat kind niet zelfstandig mag reizen. Arriva doet niets met klacht.

# 195654
Wwa12

Mijn zoon, 10 jaar, gaat soms zelf met de bus. Een maand geleden vertelde de buschauffeur hem dat hij niet zelfstandig mocht reizen, omdat hij nog geen 12 is, en dat hij de volgende keer niet mee zou mogen.
Ik heb toen bij Arriva telefonisch een klacht ingediend, en hen verzocht de buschauffeur beter informeren, omdat de regel dat kinderen niet zelfstandig mogen reizen niet bestaat. De dame van Arriva aan de telefoon zou dat regelen.
Later kreeg ik van Arriva een nietszeggend mailtje dat uit mijn klacht niet duidelijk was of mijn zoon wel een OV-chipkaart had (natuurlijk checkt mijn zoon in als hij alleen reist). Volgens het mailtje zou Arriva dit nog navragen en de buschauffeur informeren dat een kind wel alleen mag reizen.

Vandaag reisde mijn zoon samen met mijn vrouw. Ze hadden dezelfde buschauffeur, die weer vertelde dat mijn zoon de volgende keer niet alleen zou mogen reizen.
Wij zijn nu bang dat deze chauffeur mijn zoon volgende keer zal weigeren.

Wij zouden graag zien dat Arriva haar buschauffeurs inlicht dat kinderen wel zelfstandig mogen reizen. Tevens ontvang ik graag bericht van Arriva dat de betreffende buschauffeur is ingelicht en dat hij mijn zoon de volgende keer gewoon mee zal nemen.

Tevens vind het ik niet kunnen dat Arriva in haar mail wel schrijft dat ze de chauffeur zouden inlichten maardat ze dit klaarblijkelijk niet hebben gedaan. Ik verwacht hiervoor excuses.

Arriva
    Hallo Walther,

Dank voor je bericht. Ik begrijp je zorg. Ik heb dit voorgelegd aan de teammanager in Leiden met de vraag hoe dit nu precies zit. Ik heb ook de ritgegevens meegestuurd zodat dit ook met de betreffende chauffeur besproken wordt.

Als ik uitsluitsel heb, laat ik je dat nog even weten, zodat je, je zoon met een gerust hart alleen met de bus kunt laten reizen.

^DK
    Webcareteam Arriva
    Wwa12
    Ok. Ik ontvang graag nog bericht nadat er met de chauffeur is gesproken.
    Arriva
    Goedemorgen Walther,

Een en ander is inmiddels uitgezocht door de regio.

Kinderen onder de 12 jaar met een geldig vervoersbewijs mogen inderdaad gewoon reizen. Het advies daarbij is wel om je zoon een briefje mee te geven waarop staat wat de eindbestemming van de busreis van je zoon is. Dat is namelijk wat er in de officiële reisvoorwaarden staat.

Dit is door de teammanager ook als zodanig kortgesloten met de betreffende buschauffeur. Als je zoon een volgende keer weer alleen reist en een briefje mee heeft, zou het ten alle tijde gewoon goed moeten gaan.

^DK
    Webcareteam Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?