Klacht Arriva: Buschauffeur belt tijdens het rijden.

Klachtnummer
# 284403
Gebruiker
lucasjanneke
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik zat afgelopen vrijdag 8-12 in bus 32 van 14:30 vanuit Station Beek naar de Jos Klijnenstraat in Geleen. Er was die dag een vrouwelijke buschauffeur aan het werk. Deze vrouw pakte haar telefoon toen we nog bij het station stonden te wachten en belde iemand op. Ze bleef daarna nog 10 minuten doorbellen terwijl ze ondertussen aan het rijden was. Haar telefoon in haar linkerhand, het stuur besturend met haar rechterhand. Ik vond dit ronduit belachelijk omdat deze vrouw niet gefocust was op haar route. Ze is ook 1 keer over de stoep gereden in een bocht omdat ze het stuur niet volledig kon draaien (moeilijk ook met 1 hand). Ik besloot om mevrouw netjes aan te spreken toen ik uitstapte: Mevrouw, u weet dat het verboden is om te bellen tijdens het rijden? hierop kreeg ik snauwend: Waar bemoei jij je mee?! Ik let heus wel op weg.. en ze heeft me flink uitgescholden voor van alles en nog wat. Ik ben er verder niet op ingegaan maar ik vind het echt belachelijk dat die vrouw zo haar werk doet. Ik hoop dat u genoeg aan de informatie hebt over de bus en dat u de desbetreffende vrouw wellicht kunt aanspreken.

De oplossing

Op zijn minst dat mevrouw wordt aangesproken op haar gedrag en misschien een waarschuwing.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen