Klacht Arriva: Buschauffeur reageert niet fijn.

Klachtnummer
# 294022
Gebruiker
robinjo132
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn OV-chipkaart werkte niet vandaag in de bus, de buschauffeur zei al met een boze stem; ''nou het wordt tijd dat je een nieuwe moet aanschaffen''. Dus ik probeer achter in te checken, helaas ook niet gelukt en ben gewoon in de bus gaan zitten. Toen stapte ik uit bij de bushalte en zei de buschauffeur tegen mij dat ik wel uit moest checken, terwijl mijn kaart het helemaal niet deed. Toen ik eenmaal uitgestapt was en de bus reed weer verder, toeterde hij nog en maakte hij een gebaar dat ik eens na moest denken.

De oplossing

Chauffeur doet dit in de toekomst niet meer. Het kan toch eens voorkomen dat je pas het een keer niet doet.

1 reactie

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste RWJ Biemans,

    Niet leuk om te lezen dat dit je ervaring is geweest in 1 van onze bussen.

    Een reiziger is zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Als je niet kon inchecken omdat je kaart defect is had je een vervoersbewijs bij de chauffeur moeten kopen. Als je onderweg controle had gekregen dan had je een boete ontvangen omdat je op dat moment niet in het bezit was van een geldig vervoersbewijs. Je hebt dus eigenlijk zwart gereisd.

    De chauffeur had je dit uiteraard op een normale manier uit kunnen leggen. Excuses dat dit niet is gebeurd.

    Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.


    Met vriendelijke groet,
    Lina
    Arriva Webcareteam

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen