Klacht Arriva: Bussen komen niet opdagen of zijn al weg

Caran

Bussen vertrekken te vroeg of komen niet opdagen in Maastricht, heb nu al zo vaak meegemaakt dat buslijn 7 niet komt opdagen of je komt bij de bushalte en de bus is al 5 min eerder langs gereden, het was al niet prettig dat een aantal lijnen veranderden van route maar dat er nu chauffeurs zijn die zich niet aan de tijden houden of dat er helemaal geen bus komt opdagen is toch wel heel frustrerend. Ook stoppen ze soms gewoon niet en kan gebeuren dat je even niet erbij bent met je hoofd maar als je het dan aangeeft en een antwoord krijg dan moet je eerder drukken en ze zich vervolgens nog een stuk brood naar binnen duwt onder het rijden dan kan ik geïrriteerd raken. Vooral omdat na mijn idee te vroeg op stop drukken juist het probleem is op dat moment werd er gelijk bij vertrek gedrukt door een andere passagier maar ze rijdt gewoon langs de halte. Ik probeer ook altijd netjes te blijven want kan gebeuren maar veel chauffeurs kunnen zelf niet netjes reageren dat is wel jammer en snap ook dat ze waarschijnlijk een hoop vervelende passagiers krijgen maar ik kan ook niet iedere chauffeur slecht te woord staan vanwege een fout van zijn/ haar collega.

Maar ik ben al vaker ook op minder leuke manieren beantwoord door bus chauffeurs ze zijn niet altijd het meest vriendelijk.

Maar mijn grootste klacht is toch wel het niet op komen dagen van een buslijn of het te vroeg vertrekken.

Heel simpel zorgen dat bussen rijden wanneer ze moeten rijden, en rijd niet te vroeg weg maar wacht even netjes bij de halte.

Arriva
    Beste heer/mevrouw Tak,

Je geeft aan dat de chauffeurs van lijn 7 regelmatig te vroeg vertrekken. Ook komt het regelmatig voor dat de bus helemaal niet bij de halte komt.

We doen ons best om uitval van ritten te voorkomen. Helaas blijven er onverwachte omstandigheden die ervoor zorgen dat we niet altijd volgens de dienstregeling kunnen rijden. Zoals een defect aan de bus, een omleiding/stremming op de route of door verkeersdrukte.

Je klacht hebben we doorgestuurd naar de regio met het verzoek hier verder aandacht te besteden en de chauffeurs erop te wijzen om niet te vroeg te vertrekken. We vinden het vervelend te vernemen dat je hiervan hinder hebt ondervonden. Hiervoor bieden we onze excuses aan.

Anita
    Medewerker Arriva klantenservice

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Arriva?