Klacht Arriva: Buurtbus standaard vol lijn 792 midden limburg

Net0475

In midden -limburg rijdt de buslijn 792 buurtbus maria-hoop / centrum Echt. Hij maakt een stop bij het station Echt.

Omdat wij in een buitendorp wonen is onze dochter volledig afhankelijk van deze buurtbus om bij het station Echt te komen vanuit thuis (Koningsbosch) en visa versa
Om de school te bereiken in Sittard.
Deze buurtbus heeft slechts 8 zitplaatsen! Het probleem waar deze klacht over gaat betreft de terugweg vanaf het station naar huis met deze buurtbus. Deze bus rijdt slechts 1x per uur.

Deze buslijn passeert ook een AZC Echt. Zij maken behoorlijk gebruik van deze buslijn. 9 van de 10 keer moet mijn dochter in weer en wind en kou of regen wachten op het station Echt omdat de buurtbus “vol” zit. Er wordt dan gezegd taxibus is besteld maar deze moet uit Maastricht!! Komen wat 35 km verderop is. de aankomst van deze taxibus is meestal een gemiddelde wachtijd van een half uur. Er is geen bushokje om te schuilen en de buurtbus zit standaard vol als zij vanuit de trein komt en de bus naar huis wil nemen.

Onze vraag is dan ook kan er geen grote normale bus ingezet worden op de lijn 792 in de middag en namiddag? Op de weg vanaf station Echt naar Maria-hoop?

Dat Arriva in de middag en namiddag standaard een grote bus gaat inzetten op de lijn 792 vanuit station Echt naar Maria-hoop.
Ik heb de afgelopen week nog 2 x dezelfde klacht gedaan helaas. Telefonisch contact gehad. Ze zeiden dat deze klacht via jullie niet geregistreerd stond? En hebben opnieuw de klacht in behandeling genomen. En nu duurt het 15 werkdagen voordat ik bericht krijg. Dus mijn dochter gaat nog 15 dagen in de kou moeten staan wachten de komende tijd. Daar hadden ze geen oren naar. Helaas is de klacht niet naar tevredenheid opgelost

Arriva
    Beste,
    Je gaf aan dat de bus regelmatig vol is. Hierdoor loopt uw dochter vertraging op. Dit is vervelend en hier bieden we onze excuses voor aan.
    De chauffeur maakt een melding bij de verkeersleiding wanneer de bus vol is en als er reizigers blijven staan. Tevens worden er regelmatig tellingen gedaan. Wanneer er een vast patroon wordt vastgesteld en er onvoldoende capaciteit is, wordt er gezocht naar een passende oplossing.
    Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.
    ^Gerard
    Arriva Klantenservice
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Arriva
    Beste heer/mevrouw Van Geneijgen,

Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met het eerste antwoord. Ik heb daarom beide klachten van je doorgestuurd naar de coördinator van de buurtbus.

Petra
    Medewerker Klantenservice Arriva
    Net0475
    Bedankt Petra. Super fijn. Ik ben benieuwd naar de oplossing.

Mvg
    Mevr van Geneijgen

Ook een klacht indienen over Arriva?