Opgelost door Arriva: geen airco in streekbussen bij heet weer

sad Opgelost
Gebruiker1559377003

Vandaag is het 32 graden buiten. Ik heb per bus gereisd van Zutphen naar Hummelo en er was geen airco aan. Dat is voor mij gevaarlijk: hitte kan bij mij levensbedreigende hartritmestoornissen triggeren.
Ik heb er met de chauffeur over gesproken. Hij zegt dat alleen bij hem airco is, niet achterin de bus en dat dat een geldbesparingsmaatregel is.

Ik weet nu niet goed hoe ik bij hitte op mijn plaats van bestemming moet komen. Het is tich iedere keer een beetje Russische roulette spelen.

ik wil dat het bedrijf bij hitte de airco gaat aanzetten in de bus

Arriva
    Beste Gebruiker1559377003,

Niet leuk om te lezen dat de airconditioning in de bus niet aan stond. Begrijpelijk dat je hiervan baalt met deze hitte.

Zou je aan kunnen geven met welke lijn je hebt gereisd, waar je bent ingestapt, bij welke halte en wat de vertrektijd was van de bus? Dan maak ik er een melding van in de regio.

Lina
    Arriva Klantenservice Medewerker
    Beste Lina,

Wat ik niet wil is dat de chauffeur in moeilijkheden komt, want het was een aardige chauffeur die uitgebreid op mijn klacht is ingegaan en me ook verder vriendelijk te woord stond. Kan er niet standaard airco in de bus aangezet worden boven een bepaalde temperatuur? Dan hoeven er niet eens namen en rugnummers genoemd worden, dan is het gewoon standaardbeleid.Wat ik nu begrijp is dat er uit bezuinigingsoverwegingen geen airco achterin de bus aanwezig is. Dat maakt dat het voor mensen met gezondheidsissues en oudere mensen bijna onmogelijk om te reizen op warme dagen. De lijn is Zutphen-Doetinchem. ik vind het moeilijk om specifieker te zijn omdat ik me dan zo'n verrader voel. Overigens reed ik eerder in een bus op deze lijn, toen zette de chauffeur die toen de bus bestuurde wel de airco aan. Is er standaard airco aanwezig in de bussen en kan ik er als aanspraak op maken dat die door de chauffeur wordt aangezet? Dat zou ik graag willen weten, want dan kan ik beter onderbouwd opkomen voor mijn rechten als passagier.Met vriendelijke groet Gebruiker1559377003,
    Arriva
    Beste Gebruiker1559377003,

We zullen je suggestie intern doorzetten, maar zonder specifieke gegevens kunnen we het probleem in deze bus niet oplossen.

Het klimaatbeheersingsysteem in onze bussen zou over de gehele bus moeten werken als deze juist is afgesteld. Wij streven naar een binnentemperatuur van 20 graden Celcius in onze bussen. Als het buiten zeer warm is (+30 graden celcius), is het systeem niet altijd in staat deze temperatuur te laten dalen. Daarnaast willen we ook niet dat er een te groot verschil is tussen de temperatuur binnen en buiten.

Je kunt bij de chauffeur aangeven of vragen of de klimaatbeheersing aanstaat. In de regio Gelderland kun je geen aanspraak doen of rechten ontlenen wat betreft de temperatuur in de bus.

We kunnen je klacht niet verwijderen van Klachtenkompas. Alleen jij hebt die mogelijkheid. Mocht je dat niet lukken, dan raad ik je aan contact op te nemen met Klachtenkompas zelf.

Als je je klacht zonder meelezers wilt indienen, dan kan dat het beste via http://bit.ly/2uFLeFj

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Gebruiker1559377003
Kunt u mij vertellen hoe ik mijn klacht kan verwijderen dusdanig dat die niet meer in het openbaar zichtbaar is? Dank u.

Ook een klacht indienen over Arriva?