Opgelost door Arriva: Gelieve op te letten tijdens uw werk
Details
De klacht
Op 31 juli 2018 kwam ik om 19.32 met bus 497 uit Gouda op de centrale bushalte op Bergambacht aan. Bus 194 stond te wachten. Op het moment dat bus 497 naast bus 194 zwaaide, reed bus 194 weg. Aangezien ik wilde overstappen, had ik het nakijken. Op dat moment vermoedde ik dat dit een uur wachten betekende. Vervolgens ontdekte ik dat het, vanwege de vakantieperiode, de laatste rit van bus 194 richting Capelse Brug was geweest. Dat betekent 12 kilometer lopen naar Krimpen aan de Lek. Gelukkig dat passanten mij attendeerden op bus 195. Deze kwam een uur later over de provinciale weg vanuit Schoonhoven. Weliswaar betekende dat dus ook een uur wachten maar ik hoefde nog maar ongeveer 2,5 kilometer te lopen. Als de bus gewacht had, was ik om 20,00 thuis geweest. Nu werd het bijna 21,30. Laten we maar aannemen dat het onnadenkendheid van de chauffeur was maar als je toch weet dat je de laatste bus van die dag bent, kijk je toch even of er iemand wil overstappen! Aangezien mijn moeder die dag naar het ziekenhuis was gebracht betekende het tijdsverloop dat ik in het halfdonker nog allerlei klusjes in en rond haar huis moest gaan verrichten. Familieleden op de hoogte brengen van de ziekenhuisopname doe je om die tijd ook niet meer. Gelieve de betreffende chauffeur op de hoogte te brengen zodat hij beseft wat de effecten zijn van zijn onoplettendheid.
Overigens heb ik in het algemeen geen klachten over Arriva, noch over de overige ov-bedrijven. Integendeel. Dit was echter zo onbehouwen dat ik u er op attendeer.
De oplossing
Attendeer uw medewerker op de noodzaak van een alerte en klantvriendelijke houding. Het is een kleine moeite en je doet er mensen een groot plezier mee.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.