Klacht Arriva: Graag meer controle op mondkapjes gebruik

Lekkerkopje

Zie dat scholieren steeds meer lak hebben aan de mondkapjes verplichting. Met name in de Arriva treinen naar Noord Groningen en vooral wanneer veel scholieren tegelijk reizen zoals tussen 3 en 4 in de middag . Het geeft mij een onveilig gevoel om te reizen met de trein. Er is geen enkele controle en aanspreken op gedrag levert mij alleen een grote mond op. Graag veel meer controle door Arriva want het wordt steeds erger deze onverschilligheid.

Meer controle in de trein

Arriva
    Beste Lekkerkopje,

Wat balen dat je zo vaak scholieren ziet zonder mondkapje. Dat is niet fijn. Houd er rekening mee dat scholieren niet altijd een mondkapje hoeven te dragen. Een mondkapje is verplicht vanaf 13 jaar.

Je geeft aan dat er te weinig controle is onze treinen en dat je je hierdoor onveilig voelt. Dat vinden we erg jammer om te lezen. We hebben sinds 1 juni 2020 onze controles opgeschroefd en zetten ons personeel maximaal in. Helaas kunnen we niet op elke plek op elk moment zijn.

Ik stuur je zorgen intern door naar de verantwoordelijke afdelingen in de regio.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite nam om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?