Klacht Arriva: Halte bij buslus wordt niet gezien, vergeten en dus niet bezocht.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 328926
Gebruiker
busreiziger-okt
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Helaas is de halte in het dorp Blije opgeheven, dus zijn we aangewezen op de buslus aan de doorgaande weg. Deze halte wordt echter vaak over het hoofd gezien vanuit Ferwerd en Holwerd . Het is me al meerdere keren overkomen dat ik de bus met een lekker vaartje gewoon voorbij zie rijden! Gisteravond was het weer raak! Heel irritant als je bent aangewezen op het OV. Vooral in het donker is het voor de chauffeur niet goed te zien of er iemand in het hokje staat te wachten. En dan moet je als passagier dus al snel een uur wachten op de volgende bus.
Het zou helpen als iedere chauffeur toch standaard gewoon even naar de halte rijdt en dan weer verder rijdt als er niemand blijkt te staan wachten. Ik zal voortaan een knipperlicht meenemen en hopen dat dat de aandacht naar de halte trekt.....


Gewenste oplossing

De halte beter zichtbaar maken vanaf de doorgaande weg.
Geboden oplossing
Wat betreft de verlichting, weet ik nu dat ik contact moet opnemen met de gemeente. Op mijn voorstel dat iedere chauffeur standaard alle haltes in de buslus standaard zouden moeten bezoeken, wordt niet op ingegaan...
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste busreiziger-okt,

    Wat balen dat de bussen vaak de halte bij Blije overslaan en dat dit vooral 's avonds gebeurd. Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.

    Wij gaan niet over de verlichting van de halte en de openbare weg. Dit wordt bepaald door de gemeente.
    Zij kunnen je verder helpen.

    Een lampje meenemen of met het schermlicht (op 100% helderheid) van je telefoon zwaaien, werkt ook goed.

    Met vriendelijke groet,
    ^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen