Opgelost door Arriva: Nalatigheid Arriva bij overlast gevende jongeren

content Opgelost
markbosch

Op 19 november 2017 diende ik de volgende klacht via de website van Arriva in:

"Hallo, ik zit nu in de trein van Leeuwarden naar Groningen, zondag 19 november 00:54 uur. Ik zit in de stiltecoupe maar grote groepen jongeren zijn dronken en / of gedrogeerd en schreeuwen 'kanker' en 'ghb'. Het personeel doet niets. Ik heb de asociale jeugd gewezen op de stiltecoupe maar er wordt alleen maar hard lachend teruggeschreeuwd. Ik vind de service van Ariva op dit tijdstip erg matig, deze aso's dienen helemaal niet in een trein te zitten."

Hoewel er onderaan de automatisch gegenereerde reactie van Arriva staat "Wij streven er naar om deze melding binnen 10 werkdagen af te handelen." heb ik geen reactie ontvangen.

Ik vind het diep triest dat Arriva bewust treinen laat rijden waarin gedrogeerde, lawaaiige en agressieve groepen jongeren worden toegelaten en gemengd met normale mensen. Arriva grijpt niet in en het personeel trekt zich terug uit de wagons. Ik vind dat Arriva, door niet in te grijpen en niet te reageren op signalen van de klant, er bewust voor kiest klanten zonder voorlichting bij agressieve mogelijk gevaarlijke jongeren te laten reizen.

Graag zou ik van Arriva horen waarom ze dit bewust doen en of dit wettelijk in orde is. Het lijkt mij dat je als vervoerder toch enige verantwoordelijkheid hebt?

Mensen die gedrogeerd en / of overlast veroorzaken direct de trein uitzetten.

Arriva
    Beste J Postema,

Ik vind het erg spijtig om te lezen dat dit je ervaring is geweest 19 november 2017 op het traject Leeuwarden - Groningen. Ik kan me voorstellen dat het alles behalve een prettige ervaring is geweest.

In je melding geef je aan dat je deze klacht eerder ook al hebt doorgegeven en geen reactie hebt ontvangen. Dit heb ik verder uitgezocht en mijn collega heeft op 11-12-2017 gereageerd en een email gestuurd naar het e-mailadres die je aan ons hebt doorgegeven.

Je klacht is uitgezet naar de desbetreffende regio. Daar is het intern verder opgepakt en er zal meer aandacht besteed gaan worden aan de veiligheid in de trein.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/.

Lina
    Arriva Webcareteam

markbosch
Uiteindelijke oplossing Dank voor uw reactie. Ik vind het wel vreemd dat ik uw mail nooit heb ontvangen. Ik hoop dat u werkelijk iets aan de veiligheid gaat doen. Ik gebruik geen Facebook omdat dit een ethisch onverantwoord netwerk is. Met vriendelijke groet