Klacht Arriva: Nieuwe dienstregeling Hoeksche Waard per 25-01-2015

Klachtnummer
# 93437
Gebruiker
Jolandaheijkoop-evers
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Per 25 januari 2015 geldt er een nieuwe dienstregeling voor de Hoeksche Waard. Dit betekent concreet dat diverse sneldiensten komen te vervallen waardoor er langere reistijden gaan gelden, dorpen niet meer worden aan gedaan, de frequentie van de bussen minder wordt en door de langere reistijden (meer kilometers) de kosten van het openbaar vervoer nog extra stijgen. Bijvoorbeeld door het schrappen van de sneldienst 175 (Dordrecht -Strijen vv) duurt de rit minimaal 37 of 42 minuten ten opzichte van de 26 minuten voorheen en € 1,20 per dag extra (indien men een korting krijgt van 40%). Per maand is dit al gauw € 25 extra. Arriva heeft de nieuwe dienstregeling 14 januari bekend gemaakt en deze gaat 25 januari 2015 in

De oplossing

Inventarisatie van de gevolgen van de nieuwe dienstregeling voor de Hoeksche Waard en bij grote gevolgen voor de bevolking terugdraaien van de nieuwe dienstregeling. Compensatie van de hogere tarieven als gevolg van het laten vervallen van sneldiensten en overige buslijnen.

3 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Beste heer/mevrouw,Ik heb uw bericht gelezen over de nieuwe dienstregeling per 25 januari 2015 voor de Hoeksche Waard.
    De diverse wijzigingen kunt u inzien via onze website: http://www.arriva.nl/nieuws/zuid-holland/bericht/nieuwe-dienstregeling-in-hoeksche-waardgoeree-overflakkee/. De nieuwe dienstregeling bevat wijzigingen, maar deze zullen na invoering continu gemonitord worden om na te gaan of deze aansluiten bij de reizigersaantallen.
    Indien het aanbod niet voldoende aansluit bij de vraag vanuit reizigers, dan kan de dienstregeling nog worden aangepast. Met vriendelijke groet,
    ^MR
    Webcareteam Arriva
  2. Auteur
    Jolandaheijkoop-evers
    Datum
    Ik heb idee dat hierover niet goed is nagedacht. En de reizigers worden weer extra op kosten gejaagd doordat wij hier in de HW per km moeten afrekenen. Door het schrappen van de sneldiensten die rechtstreeks reden zijn wij genoodzaakt lijndiensten te nemen die langer onderweg zijn.
  3. Auteur
    Arriva
    Datum
    Beste heer/mevrouw,Ik kan uw onbegrip niet wegnemen ben ik bang. Een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd om vraag en aanbod nog beter op elkaar te laten aansluiten. Verandering brengt gewenning met zich mee. Feit blijft dat de dienstregeling niet statisch is en we onze ogen zeker niet sluiten voor klantreacties. Deze zijn ook reeds meegenomen bij de totstandkoming van de gewijzigde dienstregeling. Met vriendelijke groet,
    ^LH
    Wecareteam Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen