Klacht Arriva: Onderlinge communicatie tussen verschillende vervoerders

sad Niet opgelost
Vlear

Onderlinge communicatie tussen Syntus en Arriva.
Als blijkt dat de reistijd iets langer is dan normaal wordt de aansluiting gemist.
Er wordt niet op elkaar gewacht. Sterker nog als Lijn 23 ( Arriva ) vanuit Doetinchem, Borculo busstation komt binnen rijden rijdt net Lijn 62 ( Twents ) weg.Ze kunnen elkaar zien. Waarom niet even op elkaar wachten? De communicatiemiddelen aan boord worden nauwelijks gebruikt. Dit is geen goede reclame voor het OV.
Ik heb de chauffeur van Lijn 62 in Neede hierop aangesproken.
Hij verteld mij dat zij om xx:46 moeten rijden en dan vervolgens in Neede 5 minuten te gaan wachten op hun volgende vertrek.Dus 2 minuten later uit Borculo vertrekken is geen ramp. Ik heb gezegd dat de onderlinge communicatie super slecht is, en daar was hij het mee eens.
Dit gevalletje is geen uitzondering, maar regelmaat!

Dit formulier is ook naar Twents gestuurd.
Het wordt eens tijd dat jullie eens gaan samenwerken.

Dat er via de mobilofoon wordt doorgegeven aan de andere bus dat er passagiers over willen stappen op de andere bus. Dit uiteraard binnen normaal tijdsbestek.

Arriva
    Beste D. Odink,

Een overstap missen is natuurlijk erg vervelend. Ik adviseer je dit de volgende keer op tijd bij de chauffeur zelf aan te geven. De chauffeur kan dan proberen via de verkeersleiding een overstap aan te vragen.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.
    Resh
    Medewerker Klantenservice

Vlear
Uiteindelijke oplossing De chauffeur vragen om contact op te nemen. Dit is al vaker gevraagd aan de chauffeur. ( het zijn verschillende ). Dit wordt soms uitgevoerd maar vaak ook niet. Als de chauffeur zelf al weet dat er een paar minuten vertraging is, laat hem dan zelf spontaan contact opnemen met de andere buslijn. Als er vertraging is > 5 min. heb ik daar wel begrip voor. Maar korter, kom op zeg.