Klacht Arriva: Onterechte Boete

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 153654
Gebruiker
ptk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik reis niet vaak met de trein. Ik moest een keer naar Gorinchem gaan. In Utrecht met mijn NS pasje wel ingecheckt. Omdat ik niet weet in Geldermalsen moet uitchecken en weer voor Arriva inchecken, overstapte ik zomaar naar de trein van Arriva. Ik wist niet eigenlijk dat de trein van Arriva was. Hoewel ik wel wist dat er verschillende vervoerders in NL aanwezig zijn, realiseerde ik me op dat moment niet vanwege haast en door niet merkbare aanwijzingen. Als iemand niet wist dat hij uit en weer moet inchecken, moeilijk te opsporen dat een andere vervoerder aanwezig is. Vooral als twee trein van NS en van Arriva bijna op hetzelfde perron staan. De afstand was alleen een par honderd meter.
Er zijn nog een heleboel te vertellen. Maar volgens mij heb ik genoeg argumenten om te laten zien dat ik totaal onbewust zonder geldige vervoerbewijs te reizen. Daarom verdiende ik niet de boete 35 € extra te betalen. Bezwaar gemaakt en kreeg ik niet terug mijn geld. Ik vind oneerlijk.

De oplossing

De onterechte boete terug te betalen.

2 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Hallo Oktay,

    Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je verhaal.

    Helaas is het bij boetes en bezwaarschriften zo dat er gekeken wordt naar de reisregels. Dat het niet inchecken onbewust gegaan is geloof ik graag, maar is helaas lastig te bewijzen. Dat zal ook de reden geweest zijn dat je bezwaar is afgewezen.

    Met vriendelijke groet,
    ^DK
    Webcareteam Arriva
  2. Auteur
    ptk
    Datum
    Helaas geloof ik u niet. Op internet lees ik veel andere verhalen die meestal door conducteurs of soms door u zulke dingen bij sommige gevallen door de vingers wordt gezien. Dat is alleen maar een foutje door onwetendheid. Iedereen kan dat doen. Een boete is toch overbodig. Een bedrijf zoals Arriva heeft het niet nodig zulke kleine menselijke fouten misbruiken om meer winst maken. Nogmaals vind ik oneerlijk vooral als ik andere vergelijkbare verhalen op internet lees.
    Mer vriendelijke groet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ptk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen