Opgelost door Arriva: Slechte service betreffende bussen op bestelling (belbus).

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 328037
Gebruiker
Mw. Thew.
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Donderdag 4 oktober had ik een bus gereserveerd bij Arriva (belbus). Er kwam echter geen bus. Na telefonisch contact bleek dat de bus al eerder gearriveerd was, iemand anders had laten instappen en was weggereden. Arriva huurt een ander bedrijf in voor deze ritten, ik weet niet welk bedrijf het deze keer was, maar de belbus is een recidiverend struikelblok. Ze komen erg vaak niet of 15-30 minuten te laat. Helaas ben ik genoodzaakt de belbus te gebruiken, gezien Arriva alle bussen na 19.00 's avonds in mijn dorp geschrapt heeft.

De oplossing

Het zou fijn zijn als er een betere controle (identificatie) was van de personen die met de belbus meerijden. Vaak wordt het namelijk niet eens gevraagd.
Tevens zou de communicatie tussen Arriva en de taxibedrijven beter moeten kunnen, met sancties als een belbus te laat is of niet komt.
Als derde (niet in bovenstaande klacht beschreven) is het voor de veiligheid van de reiziger niet fijn dat er tot 0.30 bussen rijden, maar dat Arriva maar tot 23.00 bereikbaar is. Een noodnummer zou een oplossing zijn, dat gebeld kan worden als er wederom iets mis gaat.

3 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Beste Mw. Thew.,

    Wat balen dat de belbus al geweest was op 4 oktober 2018.

    Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd, lijnnummer en uitstaphalte?

    Met vriendelijke groet,
    ^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva
  2. Auteur
    Mw. Thew.
    Datum
    Het was van halte Bernhardlaan (Sint Odilienberg) naar halte Centrum (Montfort) met bus 61 om 18.48u. Maar de halte waar het het vaakst misgaat is halte Station Echt (Echt) naar Centrum (Montfort), met dezelfde lijn.
  3. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Dank je wel voor je reactie. Excuses voor het herhaaldelijk ervaren ongemak.

    Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging, zodat lijn 61 gecontroleerd wordt. Wij bedanken je voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren. Ook zullen we de mogelijkheid om bereikbaar te zijn na 23.00 uur intern bespreken.

    Met vriendelijke groet,
    ^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mw. Thew.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Deel 1 van de klacht: Excuses gekregen. Deel 2 van de klacht: Er zal strikter gecontroleerd worden. Deel 3 van de klacht: Mijn voorstel zal worden besproken.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen