Opgelost door Arriva: Slechte service betreffende bussen op bestelling (belbus).

Mw. Thew.

Donderdag 4 oktober had ik een bus gereserveerd bij Arriva (belbus). Er kwam echter geen bus. Na telefonisch contact bleek dat de bus al eerder gearriveerd was, iemand anders had laten instappen en was weggereden. Arriva huurt een ander bedrijf in voor deze ritten, ik weet niet welk bedrijf het deze keer was, maar de belbus is een recidiverend struikelblok. Ze komen erg vaak niet of 15-30 minuten te laat. Helaas ben ik genoodzaakt de belbus te gebruiken, gezien Arriva alle bussen na 19.00 's avonds in mijn dorp geschrapt heeft.

Het zou fijn zijn als er een betere controle (identificatie) was van de personen die met de belbus meerijden. Vaak wordt het namelijk niet eens gevraagd.
Tevens zou de communicatie tussen Arriva en de taxibedrijven beter moeten kunnen, met sancties als een belbus te laat is of niet komt.
Als derde (niet in bovenstaande klacht beschreven) is het voor de veiligheid van de reiziger niet fijn dat er tot 0.30 bussen rijden, maar dat Arriva maar tot 23.00 bereikbaar is. Een noodnummer zou een oplossing zijn, dat gebeld kan worden als er wederom iets mis gaat.

Arriva
    Beste Mw. Thew.,

Wat balen dat de belbus al geweest was op 4 oktober 2018.

Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd, lijnnummer en uitstaphalte?

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva
    Mw. Thew.
    Het was van halte Bernhardlaan (Sint Odilienberg) naar halte Centrum (Montfort) met bus 61 om 18.48u. Maar de halte waar het het vaakst misgaat is halte Station Echt (Echt) naar Centrum (Montfort), met dezelfde lijn.
    Arriva
    Dank je wel voor je reactie. Excuses voor het herhaaldelijk ervaren ongemak.

Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging, zodat lijn 61 gecontroleerd wordt. Wij bedanken je voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren. Ook zullen we de mogelijkheid om bereikbaar te zijn na 23.00 uur intern bespreken.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Mw. Thew.
Deel 1 van de klacht: Excuses gekregen. Deel 2 van de klacht: Er zal strikter gecontroleerd worden. Deel 3 van de klacht: Mijn voorstel zal worden besproken.

Ook een klacht indienen over Arriva?