Klacht Arriva: Te kleine bus in Koningsbosch Kerkstraat!

Jennifer Stijfs

Hallo,
Mijn zus en ik moeten elke dag naar school. Nu is t dat we de bus naar Echt moeten nemen om op t station te komen. In Koningsbosch (waar wij nu wonen) rijdt alleen een buurtbus waar maar 8 personen in kunnen. Ik en andere mensen vinden dit absurd. Mijn zus heeft gisteren een extra uur moeten wachten omdat de bus vol met asielzoekers zat. Niet dat asielzoekers erg is maar toch. Vanochtend moesten we naar school. Der was nog maar 1 plaats. Mijn zus mist nu belangrijke lessen en dat vind ik niet kunnen. Ik heb van omwonenden gehoord dat ze al jaren aan t proberen zijn om een grotere bus te krijgen. Nou met zo veel passagiers moet dat toch wel kunnen.

Een grotere bus. Geen buurt bus. Al is t een middel grote bus. Als er maar meer dan 8 personen in kunnen. En het liefst zo snel mogelijk.

Goedemorgen,

Je geeft aan dat de buurtbus, een 8-persoons busje, van Koningsbosch naar Echt vaak vol is waardoor je niet mee kan. Hierdoor mis je belangrijke lessen. Ik begrijp dat dit minder prettig is. Wanneer heb je dit voor het laatst ervaren? Wat is het lijnnummer van deze bus?

Jan
    Medewerker Klantenservice
    Jennifer Stijfs
    De lijn nummer is 792. Deze ochtend is het voor het laatst voor gekomen. In de afgelopen maand zijn er meerdere toevallen geweest dat ik en/of andere personen niet mee konden.
    Arriva
    Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik ga je klacht doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling met hert verzoek hier aandacht aan te besteden.
    Wij beiden onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor hebt ervaren.

^Jessica
    Webcareteam Arriva
    Hallo Jennifer,

Vanuit de regio hebben wij antwoord ontvangen. Er wordt al een extra bus ingezet voor bepaalde ritten van lijn 792. Door het sterk wisselende aanbod van reizigers, op steeds verschillende tijdstippen door de dag, kan dit soms tot volle bussen. Ik heb je klacht doorgestuurd naar onze vervoersdeskundige zodat hier naar gekeken kan worden.

Als blijkt dat de bus vol zit, dan wordt er een extra bus opgeroepen. Helaas duurt het vaak even voordat deze aanwezig is.

^Sietse
    Klantenservice Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?