Klacht Arriva: Te vroeg vertrekken

Duygu

Onlangs zou de bus 4 minuten eerder dan normaal aankomen, hier had ik op gerekend en vertrok ik ook eerder uit huis. Net de hoek om en ik zie de bus staan dus ik ren letterlijk voor de bus en ook voor de bus langs. Busschauffeur ziet mij en rijdt lekker weg. Terwijl hij net 3 seconden geleden een passagier had laten instappen. Nou was die helemaal vroeg vertrokken. Namelijk 5 a 6 minuten eerder. Hierdoor ben ik te laat aangekomen op mijn bestemming.

Ik wil graag dat dit stopt, ik begrijp dat ze soms niets eraan kunnen doen ivm het verkeer. Maar als je een passagier ziet die letterlijk voor je bus langs rent en jij net 2 a 3 seconden geleden iemand hebt in laten stappen hoef je niet gelijk de deuren dicht te doen en dit ook nog is terwijl je 5 a 6 minuten voor tijd bent. Er zou hier op in gespeeld kunnen worden door bijvoorbeeld wat rustiger te rijden waardoor je toch een beetje op de tijd komt dat je hoort te zijn bij een bushalte. Ik wil graag dat alle arriva medewerker hierop aangesproken worden en dat dit een keer op houdt. Door dit soort dingen ben ik zo vaak te laat gekomen op mijn bestemming.

Arriva
    Beste D. Varan,

Wat jammer om te lezen dat de bus zoveel eerder vertrok. Dit is niet de bedoeling.Om je klacht goed uit te kunnen zoeken heb ik een aantal aanvullende gegevens nodig.

Heb je voor mij;

Ronald
    Medewerker klantenserivce
    Arriva
    Beste Duygu,

In je melding geef je aan dat de chauffeur van de lijn 312 van 07.39 uur te vroeg van de halte is vertrokken. Dit vinden wij vervelend om te lezen. Alle bussen zijn voorzien van een GPS volgsysteem. Hierin kunnen wij de rit gegevens van de bussen bekijken. Wij hebben de rit gegevens van de lijn 312 voor u nagekeken. Hierin kunnen wij zien dat de bus 3 minuten te vroeg van de halte is vertrokken.

Wij proberen de tijden van de dienstregeling zo goed mogelijk aan te houden. Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Daarom raden wij je aan om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig te zijn.

Daarnaast hebben wij je melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Wij bieden onze excuses aan voor het ervaren ongemak.

Ronald
    Medewerker klantenservice

Ook een klacht indienen over Arriva?