Klacht Arriva: Tijden kloppen niet

Klachtnummer
# 307814
Gebruiker
sdr078
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Tijden app en bord kloppen voor geen meter..

Het gaat om bus 11 van Winkelcentrum Oudeland naar Dordrecht Centrum.

Ik moest de bus van 15:05 hebben, maar de app gaf aan dat hij 20 minuten eerder was gekomen (was daar al te laat voor). Ik ben toch naar het bushokje gelopen omdat de app sowieso al vaak niet klopt. Ook op het bord was die rit er al afgehaald, dus ik ben weer naar huis gelopen.

Vervolgens zie ik om 15:09 alsnog de bus voorbij rijden!?

In hoeverre kan je rekenen op Arriva? Ik irriteer me de laatste tijd wel vaker aan dit soort praktijken (bus niet komen opdagen, tijden die niet kloppen etc.)

Gewenste oplossing

Financiële vergoeding omdat ik nu een belangrijke afspraak misloop.

3 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Hallo S. de Ridder.

    De bus is op tijd langs gereden. Dus wat dat betreft kun je gewoon op ons rekenen. Ik begrijp uit jouw bericht echter dat het bord anders aangeeft. Het bord zelf is niet van ons en deze beheren wij ook niet. Ik ga daarom je bericht doorsturen naar de juiste partij zodat zij dit kunnen uitzoeken en weer kloppend kunnen maken.

    Excuus voor het ongemak die je ervaren hebt.

    Met vriendelijke groet,

    Zoë
    Medewerker Klantenservice
  2. Auteur
    sdr078
    Datum
    Beste Zoë,

    Volgens mij heb je maar de helft gelezen van wat ik schrijf.

    Ook JULLIE app gaf verkeerde tijden aan, dus wat dat betreft kan ik niet op jullie rekenen.

    Ik vraag me af hoe moeilijk het kan zijn?
  3. Auteur
    Arriva
    Datum
    Onze app is net als de borden gekoppelt aan 9292. Wat er gebeurd is het volgende:

    Als de bus op het station komt en de chauffeur pauze heeft, dan zet hij zijn bus op een parkeerplek neer vlakbij het perron waar deze hoort te stoppen. De reisplanner is gekoppelt aan het gps systeem in de bus. De reisplanner 'denkt' dat de bus weggereden is aangezien hij weg rijdt van zijn perron. Hierdoor lijkt het alsof de bus dus 20 minuten te vroeg vertrekt vanaf het start punt. Dit wordt door de reisplanner doorgevoerd bij alle haltes die de bus moet aan doen. Erg verwarrend. Hiervoor zijn we op zoek naar en oplossing samen met degene die de systemen beheren.

    Wij kunnen deze alleen niet zelf aanpassen daar wij daar niet zelf over gaan.
    De chauffeur in kwestie ook niet, die zet zijn bus zoals het hoort ergens neer totdat hij/zij klaar is en de dienst moet hervatten.

    Sorry als het overkwam alsof ik je klacht niet serieus nam/gelezen had. Dit is wel degelijk zo. Hopelijk begrijp je mijn uitleg.

    Met vriendelijke groet,

    Zoë
    Medewerker Klantenservice

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen