Klacht Arriva: Treinwissel die niet van tevoren was gecommuniceerd.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 303611
Gebruiker
Ce08
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geachte heer/mevrouw,

Vrijdag heb ik gebruik gemaakt van jullie dienst. Om 20:00 ben ik in Nijmegen op de trein gestapt naar Roermond. Ik had mijn racefiets bij en nam plaats in de coupé waar fietsen toegestaan zijn. Echter kreeg ik in Venlo de informatie dat wij moesten overstappen op een nieuwe trein, dit was niet aangegeven in het reisadvies en vond het vreemd. Eenmaal in de nieuwe trein was er geen plaats in de coupé waar mijn fiets kon staan. Dit kwam ondermeer doordat we enkele minuten voor vertrek aankwamen. Hierdoor werd mijn reis minder aangenaam.

De oplossing

Van tevoren aangeven of er een treinwissel plaatsvindt zodat ik mijn reis beter kan plannen. Daarnaast wellicht ook duidelijker aangeven dat bepaalde plaatsen gereserveerd zijn voor fietsen, mits er nog plek is in de andere stoelen.

1 reactie

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Ce08,

    Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad afgelopen vrijdag. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

    Afgelopen vrijdag moest er inderdaad overgestapt worden doordat er een technische storing was. Dit is normaal gesproken niet de bedoeling en daarom is dit ook niet van te voren aangegeven. Excuses voor het ongemak die je hierdoor hebt gehad!

    Op de deuren van de trein staat aangegeven welke gedeelte gereserveerd is voor fietsen. Dit deel is inderdaad ook voorzien van klapstoelen. Uiteraard mag je zelf aan een reiziger vragen, als er nog andere vrije plaatsen zijn, of je fiets daar mag staan en deze persoon misschien ergens anders wil gaan zitten. Het is namelijk niet verboden om plaats te nemen op de klapstoelen. Indien er geen zitplaatsen meer zijn hebben reizigers sowieso voorrang op fietsen.

    Verder vraag je of je gegevens verwijderd kunnen worden. Helaas kunnen wij dit niet voor je regelen omdat klachtenkompas geen website van ons is, maar een initiatief van Consumentenbond‎. Waarom je persoonlijke gegevens in moet vullen weten wij helaas niet.

    Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.

    Met vriendelijke groet,
    Lina
    Arriva klantenservice medewerker

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ce08
Datum
Uiteindelijke oplossing
Hetgeen beschreven door Arriva is een makkelijk excuus. Naar mijn weten vindt zo'n treinwissel dagelijks plaats. Door dit van te voren aan te geven, is dit voor reizigers prettiger om de reis te plannen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Arriva?