Klacht Arriva: uur wachten in de kou!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 96615
Gebruiker
tom
Datum
11 reacties

Details

Klacht

Ik ga altijd vanuit Hank(noord brabant) naar Breda met de bus om op school te komen.
Door de nieuwe regels van Arriva mag er niemand meer staan in dus bus, dit scheelt zo'n 25 plaatsen. Doordat het zelfde aantal bussen blijven rijden komt het zo vaak voor dat er een volle bus voor je neus weg rijdt. Ik wou vanochtend om kwart voor 8 de bus hebben, vol. volgende bus, vol, volgende bus, vol. om kwart voor 9 zei een vriendelijke chauffeur dat we wel mochten staan. We hebben met zon 15-20 man een uur! in de kou gestaan om met een bus mee te kunnen. Dit gebeurd regelmatig waardoor ik gigantisch vaak te laat ben op school. een bus eerder pakken? heeft geen zin, sta je alleen maar langer in de kou.
Het ergste van alles is dat er gewoon bussen voorbij rijden met daarop 'Geen dienst' dat is helemaal frustrerend. Ik heb al meerdere klachten ingediend bij Arriva maar er wordt niks aan gedaan.
Geef mij maar Veolia want Arriva maakt er een potje van.

Gewenste oplossing

Ik wil dat Arriva is naar een oplossing gaat zoeken om alle scholieren op tijd te kunnen vervoeren. Hierbij denk ik aan staan bussen, Extra bussen of zet tijdens de ochtend spits gewoon 6 bussen per uur in, in plaats van 4!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

11 reacties

  1. Auteur
    Arriva
    Datum
    Dag Tom, Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het heel erg rot is als de bussen te vol zijn en je hierdoor lang staat te wachten. Mijn excuses voor de vertraging die je hierdoor hebt opgelopen!
    De situatie bij Hank is door verschillende reizigers bij ons gemeld vanochtend. Ik heb daar intern melding van gemaakt. De reizigersaantallen en te volle bussen worden goed bijgehouden en we kijken op dit moment naar een oplossing. Met vriendelijke groet,
    ^MR
    Webcareteam Arriva
  2. Auteur
    tom
    Datum
    Het is een structureel probleem. Deze reactie heb ik meerdere malen gehoord. Jullie moeten er gewoon voor zorgen dat het structureel opgelost word. Veolia lukt het wel dus waarom jullie niet?
    Ik geef u hier de oplossingen:
    - rij tijdens de spits met sta bussen
    -Ga met 6 bussen rijden per uur in plaats van 4Lijkt me geen hogere wiskunde om het structureel op te lossen
  3. Auteur
    Arriva
    Datum
    Hoi Tom,
    Dank voor je suggesties. Het is inderdaad geen incident, drukte op deze lijn komt vaker voor. We zoeken naar een oplossing en de mogelijkheden die jij schetst worden daarbij ook meegewogen. Met vriendelijke groet,
    ^MR
    Webcareteam Arriva
  4. Auteur
    tom
    Datum
    Ik wacht met spanning af.
    Arriva heeft al vaker verbetering beloofd maar tot op heden nog niks van gemerkt. (heel sporadisch komt er een extra bus om 8 uur) Ik kan op school niet blijven melden dat het aan de bus ligt. sinds december heb ik al 11 te laat kom briefjes op mijn naam staan!
    Ik hoop dat u mij op de hoogte kan houden met welke stappen jullie spoedig gaan ondernemen want met telkens van de loze beloftes kom ik niet eerder op school
  5. Auteur
    tom
    Datum
    Vanochtend wederom een volle bus vanochtend om 8:13. Resultaat, nogmaals te laat op school. Nummer 12 sinds de invoeren van Arriva
  6. Auteur
    Arriva
    Datum
    Hoi Tom,Dat is inderdaad best vaak. Het probleem is eerder deze week door mijn collega gemeld in de regio. Zodra we een terugkoppeling hebben, hoor je dat van ons. Het heeft in ieder geval onze aandacht!Met vriendelijke groet,
    ^DK,
    Webcareteam Arriva
  7. Auteur
    tom
    Datum
    Ik hoop dat er deze keer een structurele oplossing gaat komen. Momenteel rijden sporadisch extra bussen maar dat lost het probleem niet op.
    Ik blijf elke volle bus bij jullie melden zodat jullie beter inzicht hebben in het probleem. Het komt mij namelijk mijn strot uit om gemiddeld 2-3 maal per week te moeten wachten tot ik eindelijk een bus in kan en mag. het is helaas geen 20 graden dus dat maakt het er ook niet aangenamer op.
    Ik wacht vol spanning af op jullie oplossing
  8. Auteur
    Arriva
    Datum
    Helemaal prima, hoe concreter, hoe beter. Ik begrijp je frustratie heel goed. We houden de vinger aan de pols en hopen dat er snel meer duidelijkheid en een goede oplossing komt!
    Met vriendelijke groet,
    ^DK,
    Webcareteam Arriva
  9. Auteur
    tom
    Datum
    Goedemorgen,Vanochtend was het wederom raak. de bus van 8:13 is niet op komen dagen, van half 9 is over de snelweg voorbij gereden en die van kwart voor 9 had flinke vertraging. gelukkig kwam een vriend voorbij rijden met de auto waardoor ik mee kon rijden anders had ik er met beetje pech nog gestaan.
    Wat mij mateloos irriteert is dat er wel gewoon lege bussen met geen dienst voorbij komen rijden
  10. Auteur
    Arriva
    Datum
    Hoi Tom, Excuses dat de bus niet is komen opdagen vanochtend. We weten ervan en het heeft onze volle aandacht. We hebben veelal te maken met verkeersdrukte waardoor vertraging ontstaat en in het ergste geval, als de vertraging dusdanig hoog oploopt, kunnen er ritten uitvallen. Dat is ontzettend rot voor reizigers en daarvoor onze excuses. We proberen hiervoor een oplossing te vinden. Met vriendelijke groet,
    ^MR
    Webcareteam Arriva
  11. Auteur
    tom
    Datum
    Dit probleem is er al vanaf dag 1 dat jullie rijden in brabant. elke keer krijg je te horen dat er naar gekeken wordt, wanneer komen jullie eens met een structurele oplossing?
    Ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden aangezien je me elke keer maar opzij schuiven. Voor mij is daarom deze klacht dan ook niet afgehandeld todat jullie eindelijk aangeven hoe jullie structureel het oplossing.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Arriva?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen