Opgelost door Arslan Wonen: meerprijs die na uitvoering van de klus pas gemeld wordt bij de klant
Details
Klacht
Recent hebben wij een stuc klus laten uitvoeren voor de woonkamer. Nadat deze klus was uitgevoerd heeft de projectleider ons een factuur toegestuurd van meerkosten. De stucadoors zouden tijdens de uitvoering van de klus de woonkamer hebben opgemeten en tot de conclusie zijn gekomen dat de hoeveelheid m2 niet 65m2 betrof (zoals deze is opgenomen in de offerte), maar volgens hen uit zou komen op 96m2. De projectleider is voor de klus langs geweest om eventuele afwijkingen aan te kaarten, maar heeft destijds niks opgemeten en geen melding gemaakt van een toename in m2. In de offerte staat wel vermeld: “Aantal m2 is een schatting o.b.v. tekening, exact aantal wordt in werkelijkheid met u samen nagemeten en wordt verrekend!”Het exacte aantal m2 is dus niet in ons bijzijn nagemeten. Wij hebben bezwaar aangetekend, aangezien er vooraf geen afwijkingen doorgegeven zijn waarop wij in de gelegenheid gesteld zijn nog af te kunnen zien van de offerte. De projectleider heeft volgens ons de gelegenheid gehad tijdens de schouw dit aan te kaarten. Als reactie op ons bezwaar wilt de projectleider alsnog de m2 in ons bijzijn komen nameten.
Wij vinden dat we in ons recht staan de meerprijs die in de toegestuurde factuur is opgenomen af te wijzen. Wij hebben nooit de gelegenheid gehad om van de overeenkomst te kunnen ontbinden op basis van een prijsverhoging. In alle redelijkheid hebben wij aangeboden 10% op de offerteprijs van het stucwerk te betalen. Hier is de aannemer vooralsnog niet mee akkoord gegaan.
Met vriendelijke groet,
Paul Reusink & Melissa Groeneveld
Gewenste oplossing
Graag zouden wij zien dat het bedrijf akkoord gaat met ons voorstel om op basis van redelijkheid en billikheid ze tegemoet te komen met 10% extra bovenop de offerteprijs voor het stucwerk in plaats van de meerpijs die nu verrekend wordt.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.