Opgelost door Artencraft: Zeer slechte afhandeling en service na levering van een kapot product

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 329807
Gebruiker
Wouter Meeuwisse
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 16 oktober 2018 een TV gekocht bij Bol.com. Dit ging via leverancier Artencraft. Het ging om bestelling 4952371950 bij Bol.com een TV met type nummer en merk LG 55UK6470 LED 55 inch 4K UHD Smart.

Ik heb de TV ontvangen. Toen ik de bescherming van de TV afhaalde zag ik dat de TV ernstig beschadigd was. Het beeld lag er zelfs een deel uit en was gescheurd. Dit is precies ter hoogte van het piepschuim dat de TV zou moeten beschermen, echter houd het piepschuim precies op die plek op, bij een beetje druk op die plek lijkt dit te kunnen ontstaan.

Ik heb binnen 1u na de bezorging direct contact opgenomen met Bol.com die mij verwezen naar Artencraft. Ik heb gelijk gebeld en na verzoek foto's opgestuurd. Vervolgens begon er een zeer slechte en onprofessionele manier van communicatie. Ik heb 3x de foto's opnieuw moeten sturen.

Vervolgens duurde het meer dan een week voordat de TV werd opgehaald. Dit terwijl ik alles conform afspraak heb opgestuurd en aangeleverd. Ik kreeg op het einde een mail waarin staat dat er niet kon worden uitgesloten hoe de schade is ontstaan en telefonisch werd er mij simpelweg gemeld dat het lijkt alsof de schade door 'iemands' toedoen is ontstaan. Dat lijkt me vrij logisch, maar niet door mij.

De schade zit overduidelijk precies op het punt waar de piepschuim stopt en ik heb direct gehandeld en niet gewacht. De TV is uiteindelijk na veel over en weer communicatie opgehaald, maar ik heb mijn geld nog steeds niet terug.

Dit alles kost mij nu al meer dan 6u van mijn kostbare tijd, terwijl ik gedupeerd ben met een TV die volledig kapot is en ook niet in mijn bezit is. De afhandeling is ronduit slecht te noemen. Ik begrijp niet dat er zo met een klant wordt omgegaan.

De oplossing

Ik wil deze week nog mijn geld terug. Ik heb op 16 oktober betaald. 2 weken geleden. Voor een apparaat wat kapot geleverd wordt.

2 reacties

  1. Auteur
    Wouter Meeuwisse
    Datum
    Enige reactie?
  2. Auteur
    Artencraft
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Wouter

    Mijn oprechte excuses voor mijn laattijde reactie.
    Omdat wijzelf niet over de login-gegevens beschikten van dit klachtenkompas moest ik even via de klantendienst van de site de nodige gegevens bekomen.

    Wij hebben ondertussen de terugbetaling geregistreerd.
    Het spijt ons zeer dat u hierop hebt moeten wachten.
    Omdat het order rechtstreeks vanuit het depot van onze leverancier werd verstuurd met de bezorgdienst moesten wij eerst een klacht bij hen indienen betreffende de zaak.
    Na groen licht konden wij de terugbetaling meteen registreren.
    Ik vind echter dat men hierop niet had mogen wachten, u mag de dupe niet zijn van interne afhandeling.
    Ik heb dit aangekaart bij onze retour-afdeling zodat men dergelijke zaken in de toekomst meteen afhandelt.

    Met vriendelijke groeten
    Luisa

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wouter Meeuwisse
Datum
Uiteindelijke oplossing
Uiteindelijk mijn geld terug gekregen en lees net deze nette reactie van Artencraft. Jammer dat ik daarvoor zoveel actie moest ondernemen, maar ik waardeer het antwoord. Dank daarvoor.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Artencraft?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen