Klacht ASN Bank: ASN Bank wil mijn gegevens niet verstrekken en weigert antwoord te geven op mijn vragen.

Gebruiker1552336430

Het kasboek is een soort huishoudboekje in de app van ASN Bank. Door een update van de ASN Bank-app, wordt deze niet meer ondersteund voor mijn iPhone 4s. Daardoor kan ik mijn kasboek niet meer gebruiken/inzien.

Ik heb ASN Bank gevraagd of ze mij mijn kasboek gegevens willen toesturen, zodat ik met de gegevens van het verleden zelf aan de slag kan.

Bij mijn eerste verzoek kreeg ik een vaag antwoord. Ik heb gereageerd met meer specifieke vragen. Daarop kreeg ik weer een vaag antwoord. Toen heb ik nógmaals gereageerd met nog specifiekere vragen. Ze geven simpelweg geen antwoord op mijn vragen over mijn eigen gegevens die in hun beheer zijn.

Ik wil dat ASN Bank antwoord geeft op mijn vragen en mij mijn kasboekgegevens verstrekt.

ASN Bank
    Geachte heer Van Steekelenburg,

Mijn excuses dat wij nu pas op uw klacht reageren. Om te voorkomen dat u opnieuw het gevoel krijgt dat wij uw vraag niet serieus nemen hebben we enkele zaken laten uitzoeken door onze ICT en privacy specialisten.

Het Kasboek is een functie in ASN Mobiel Bankieren waarmee u uw uitgaven kunt categoriseren. Die uitgaven staan in ons financieel administratiesysteem. De labels die u aan deze uitgaven koppelt worden daar niet vastgelegd.

Dat heeft te maken met uw privacy: het gaat ons immers niets aan hoe u uw uitgaven indeelt. Het zou niet ok zijn als wij uw labels zouden kunnen gebruiken om uw betalingsgedrag te analyseren. De categoriegegevens van uw persoonlijke kasboek staan daarom versleuteld en afgeschermd op onze servers, zodat alleen u deze kunt raadplegen.

Het raadplegen dan deze gegevens kan alleen via ASN Mobiel Bankieren, dus via de app op een telefoon of tablet. De functie kan niet op een goede manier geïntegreerd worden in ASN Online Bankieren. Via uw laptop of PC kunt u het kasboek dus niet inzien.

U gebruikt een iPhone 4S, waarop Apple alleen iOS 9 als besturingssysteem ondersteunt. Sinds 1 april 2020 heeft ASN Mobiel Bankieren minimaal iOS 10 nodig, en sinds afgelopen maandag zelfs iOS 12. Hoewel wij proberen om ook klanten met oudere telefoons van dienst te blijven moeten we ook de veiligheid van de app kunnen garanderen. Hierdoor is het helaas niet meer mogelijk om ASN Mobiel Bankieren op uw telefoon uit 2011 te gebruiken.

De gegevens van uw kasboek kunt u weer inzien zodra u ASN Mobiel Bankieren installeert. Dat lukt helaas pas op de iPhone 5S of hoger. Het is, zoals wij u in onze drie e-mails al hebben verteld, niet mogelijk om u de transactiegegevens met uw persoonlijke labels op een andere manier toe te sturen.

Ik vertrouw er op dat ik u hiermee een onderbouwde en heldere reactie geef. Neemt u gerust contact met de ASN Klantenservice op als u nog een vraag heeft.

Met vriendelijke groet
    Gerard van Duinen

Ook een klacht indienen over ASN Bank?