Klacht ASN Bank: Cadeau van ASN bij 18e verjaardag: rekening geblokkeerd

Robert_1

Met de 18e verjaardag van een van onze kinderen in aantocht stuurt menig bank ruim tevoren per brief informatie over hoe te handelen om de toegang tot de bankrekeningen op naam van deze aanstaande jongvolwassene goed te regelen. Zo niet ASN. Dus zelf contact opgenomen met ASN. In eerste instantie wordt verteld dat ASN voor sommige rekeningen dit soort 18-jarige brieven niet verstuurt en dat het invullen van een webformulier volstaat daar alle gegevens van deze jongvolwassene bij ASN bekend zijn.
Bij invullen van dat webformulier gaat het fout. Dus weer ASN gebeld en deze keer wordt verteld dat ASN wel 18-jarige brieven verstuurt, dit invullen van dit webformulier inderdaad niet kan, dat nog allerlei informatie nodig is en dat deze eerst aan ASN gestuurd moet worden. Mijn verzoek deze procedure schriftelijk te bevestigen aangezien de ene keer een andere uitleg wordt gegeven dan de andere wordt koud afgewezen.
ASN reageert op de vervolgens ingediende klacht met excuses en de belofte alles voor de 18e verjaardag in orde te maken mits de vereiste informatie tijdig wordt toegestuurd. Dit is per omgaande gedaan maar ASN reageert geheel niet meer, ook niet na rappelleren.
Het gevolg is dat deze inmiddels 18-jarige niet over zijn geld kan beschikken.

Blijkbaar gaat de ambitie van ASN om een zgn. grootbank te worden gepaard met grootbank-gedrag en worden klanten verwaarloosd, onoprechte excuses aangeboden en toezeggingen niet nagekomen. Droevig en schandalig.

ASN dient hier eerdere toezegging alsnog per direct waar te maken en ons hierover fatsoenlijk te informeren.

ASN Bank
    Hallo, wat vervelend dat het zo gelopen is, onze excuses voor het ongemak. Uiteraard is dat niet onze bedoeling. We gaan het voor je uitzoeken en komen hierop terug. Nogmaals, onze excuses hiervoor.
    ASN Bank
    Hoi Robert, we hebben inmiddels gesproken met onze collega's van de klantenservice en zien dat de rekening actief is en dus gebruikt kan worden. Je zoon zou dus gewoon over zijn geld moeten kunnen beschikken. Mocht hij ook online bankieren willen hebben dan kan hij dit aanvragen via onze website. Overboekingen zonder online bankieren worden telefonisch gedaan. Hier vind je er meer informatie over: https://www.asnbank.nl/online-en-mobiel-bankieren.html We hopen je zo dan ook voldoende te hebben geïnformeerd. Alsnog onze excuses voor de miscommunicatie. We zullen dit dan ook intern aankaarten zodat dit niet nogmaals voor kan komen. Groet, het Webcareteam

Robert_1
ASN geeft aan dat deze rekening al jaren actief is. Tja, dat klopt en de toegang verloopt voor een minderjarige dan via een zgn. waarnemer-van. Maar ja, die toegang vervalt als je meerderjarig (18) wordt. Ook geeft ASN aan dat geld overmaken telefonisch kan. Vreemd dat ASN dit nu pas voor het eerst aangeeft. Bovendien is hiermee nog steeds geen toegang tot de rekening geregeld. Kortom, weer smoesjes en nieuwe verhalen maar nog steeds komt ASN haar toezeggingen niet na.

Ook een klacht indienen over ASN Bank?