Opgelost door ASN Bank: Spoed is geen spoed in weekend.

sad Opgelost
Jet48

Spoed is geen spoed in weekend maar je betaald er wel voor bij ASN bank (en ik denk alle banken). Zaterdag met spoed een bedrag overgemaakt waar je € 2,20 voor betaald maar pas maandag op de rekening gezien. In deze digitale tijdperk is het godgeklaagd dat dit systeem uit het stenen tijdperk is. In het weekend pinnen gaat er wel gelijk af maar overboeken van de ene bank naar de andere bank, ho maar. En als je belt heb je 4 wachtenden voor u en hang je vervolgens 20 minuten aan de lijn en als het je beurt is word je eruit gegooid.

Ik verwacht mijn € 2,20 terug word betaald.

ASN Bank
    Beste J Leliveld,

We begrijpen dat dit vervelend is. Helaas is het niet mogelijk om spoedoverboekingen te verrichten in het weekend. Betalingen tussen verschillende banken lopen via equensWorldline en zij niet werken in het weekend. Bij het uitvoeren van een spoedoverboeking krijg je de volgende tekst te zien:

Spoedoverboeking: Als u een spoedoverboeking naar een Nederlands IBAN op een werkdag voor 16.30 uur doorgeeft aan ASN Bank, dan staat het bedrag na ongeveer een uur op de rekening van de begunstigde. Geeft u de betaling na 16.30 uur door? Dan staat het bedrag de volgende werkdag op de rekening van de begunstigde. De kosten voor een spoedoverboeking zijn 2,20 euro.
    Goed om te weten: in het weekend en op feestdagen behandelen wij geen spoedoverboekingen. De betaling houdt tot de eerstvolgende werkdag de status 'in behandeling'. Doet u in het weekend of op een feestdag een spoedoverboeking, dan wordt deze de eerstvolgende werkdag verwerkt. Een spoedoverboeking kunt u niet inplannen op een uitvoeringsdatum in de toekomst. Een overboeking verzenden met spoed kan alleen naar een rekening met een Nederlands IBAN.

Op onze website vind je hier meer over via https://www.asnbank.nl/service-en-contact/betalingsverkeer-en-verwerkingstijden.html

We hopen dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Groet, het social team.

Jet48