Klacht ASN Bank: Ten onrechte blijven afschrijven kosten tweede betaalpas, terwijl ik vraag om deze pas te annuleren.

sad Niet opgelost
Frank Vernhout

Van onze ASN-rekening wordt maandelijks een bedrag afgeschreven van EUR 1,50 vanwege een tweede betaalpas, naast een maandelijks bedrag van EUR 1,50 voor de eerste betaalpas. Deze tweede betaalpas wil ik opzeggen. En vanzelfsprekend hiermee de maandelijkse kosten van deze tweede pas opheffen.
Hiervoor belde ik vandaag met ASN-bank.
ASN-bank wil dit niet doen, met als reden dat zij deze kosten rekenen per persoon op een ASN-rekening en niet per pas. En het betreft een en/of rekening van 2 personen. En ook voeren zij als reden aan dat zij deze kosten nodig hebben om online bankieren om de app te bekostigen.
Maar dit is in tegenstelling met wat vermeld staat op het bankafschrift. Er staat duidelijk geschreven “Kosten extra betaalpas”, zie de bijgevoegde foto. Ik vind dat ASN-bank zich niet zomaar argumenten mag aandragen terwijl zij op het bankafschrift heel specifiek schrijven waarvoor deze kosten dienen.
Als mogelijkheid biedt ASN-bank vervolgens aan om de rekening om te vormen tot een 1-persoonsrekening. Maar hiermee ga ik niet akkoord, want wij hebben niet-voor-niets een en/of rekening!

Met andere woorden: Ik wil dat ASN-bank slechts 1 pas à EUR 1,50 per maand in rekening brengt conform hun vermelding op de bankafschrijvingen zich niet andere argumenten aandraagt, terwijl ze op hun bankafschrift heel duidelijk zijn waartoe de kosten van EUR 1,50 per maand dienen. De tweede pas mag dus geannuleerd worden door ASN-bank. Dit zou eerlijk zijn, gezien het feit dat ASN-bank duidelijk schrijft dat deze kosten samenhangen met de tweede betaalpas.
Ik hoop dat jullie ASN-bank tot redelijkheid kunnen bewegen.
Tot nu toe heb ik een goede relatie ervaren met ASN-bank.
Maar nu vind ik dat ze onjuist bezig zijn!
Ik hoor het graag.

ASN Bank
    Hallo,
    Het klopt dat in de omschrijving van deze afschrijving "Kosten extra betaalpas" staat. Deze kosten zijn inderdaad voor meer zaken dan alleen de betaalpas, zoals het onderhouden van online bankieren en de app. We zijn ons ervan bewust dat de omschrijving dit niet weergeeft, daarom pakken we dit intern op.
    De kosten voor de betaalrekening zijn altijd per persoon per maand. Voor een gezamenlijk rekening betaal je daarom altijd allebei de kosten, ook als één van jullie besluit de bankpas niet in gebruik te nemen.
    Helaas kunnen we je niet de oplossing bieden die je wilt. Hopelijk hebben we je hiermee wel wat meer duidelijkheid kunnen geven.
    Groet, het social team.

Frank Vernhout
Uiteindelijke oplossing Helaas blijft ASN-bank bij hun standpunt.