Opgelost door ASN Bank: Website bij opening spaarrekening werkt niet naar behoren

LiekeMe

Ik probeer al een week een spaarrekening en beleggingsrekening te openen bij de ASN. Vanaf het begin krijg ik de melding: "Sorry, er gaat iets fout. Probeer het nog een keer. Bent u een ASN-rekening aan het openen? Het lijkt erop dat de sessie is verlopen. Wij raden u aan opnieuw te beginnen". Ik weet niet hoe lang de sessie kan open staan, maar als je voor de 30e keer (letterlijk) bezig bent je gegevens in te vullen, dan heeft de sessie niet te lang geduurd. Andere middelen die ik heb gebruikt: andere browser, andere pc, inloggen via safe mode, toestemming gegeven voor tracking en andere cookies, toestemming voor popups etc. Ik weet het niet meer en krijg van de helpdesk de mededeling dat mijn sessie verlopen lijkt (klopt niets van) of dat de verbinding niet optimaal is (heel snel internet van Ziggo via de kabel). Ik dacht in kleine stapjes over te stappen naar ASN, maar dat feest gaat voorlopig sowieso niet door. Maar ik wil wel die extra rekeningen openen.

Heel rap een antwoord van iemand met verstand van zaken en niet iemand die de standaard antwoorden geeft die ik zelf allemaal al bedacht heb.

ASN Bank
    Hoi, wat vervelend dat het niet goed loopt met het openen van een spaar- & beleggingsrekening. We nemen vandaag telefonisch contact met je op om dit voor je op te lossen. Excuses voor het ongemak. Groet, het social team.

LiekeMe
Vandaag werd ik gebeld door de klantenservice met excuses dat er bij de bank iets mis gegaan was. Het bericht dat ik kreeg op het scherm had ik niet horen te krijgen. Het bleek dat er een legitimatiebewijs ontbrak bij het ophalen van mijn persoonlijke gegevens (ik had al een rekening bij de ASN), waarvoor het systeem geen bericht had klaar staan dus dan maar meldde dat de sessie verlopen was. Dan kan je via 100 manieren blijven proberen een extra rekening te openen, maar gaat dat nooit lukken. Nu zijn telefonisch alle gegevens opgenomen die in het verleden niet maar tegenwoordig wel nodig zijn en heb ik ook nog het e.e.a. geüpload. Als meteen in de melding had gestaan dat er nadere gegevens nodig waren, was ik een week eerder klaar geweest en had me dat veel frustratie gescheeld. Het klachtenkompas helpt dan wel om mijn klacht te escaleren naar een niveau waar er werkelijk iets aan gedaan wordt. Ik ga er nu vanuit dat ik morgen of maandag zonder problemen een rekening kan openen.

Ook een klacht indienen over ?