Klacht Aspactstores.com: Geen geld terug ontvangen voor een retour

D.Emons

Online hanteert Aspact een niet-goed-geld-terug retournerings-service van 14 dagen.
In de winkel gelden deze regels echter blijkbaar niet, ben ik afgelopen weekend te weten gekomen.

Nadat ik een gekocht paar schoenen (als cadeau, wat uiteindelijk niet in de smaak viel) wilde retourneren in de winkel werd mij voor het aankoopbedrag een tegoedbon aangeboden. Daarbij werd mij verteld dat dit op het bonnetje staat en dat ze mij dus geen geld terug konden geven.
Echter ontvang je een bonnetje altijd pas na aankoop van een product en wordt er op voorhand niet gecommuniceerd dat retourneren niet kan in combinatie met het terugkrijgen van je geld.

Aangezien op de website gecommuniceerd wordt met 14 dagen niet-goed-geld-terug, gaat men er logischerwijs natuurlijk vanuit dat dit ook geldt in de fysieke winkels. In de winkel wordt daarnaast niet duidelijk gecommuniceerd dat er voor retouren in de winkels andere regels gelden. Hier kom je dan blijkbaar pas achter na aankoop, wanneer er geen weg terug meer is.

Ik voel mij dus enorm voor de gek gehouden en zit nu vast aan een tegoedbon die ik ook nog eens binnen één jaar moet besteden, omdat hij anders niet meer geldig is.
Bij het contacten van de klantenservice krijg ik daarbij geen enkel begrip voor de situatie en wordt de onlogica als volgt beantwoord: "Helaas is dit ons beleid en kan ik u daar verder niet in helpen."

Zowel de service als het communicatie niveau is dus erg ver te zoeken bij Aspact.
Hierbij wil ik dan ook iedereen waarschuwen: Mocht je niet zeker zijn over je eventuele aankoop in de fysieke winkel van Aspact, koop het dan niet! Bestel je artikel dan liever online, zodat je het zonder problemen kunt retourneren!

De verkregen tegoedbon terug nemen en mij gewoon het aankoopbedrag retourneren.

Aspactstores.com is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Aspactstores.com?