Klacht ASR Nederland: Afwikkeling levensverzekering & hypotheek na overlijden

J. verschuren

Na het overlijden van mijn partner zijn er levensverzekeringpolissen (gekoppeld aan hypotheken, alles bij ASR) tot uitkering gekomen. Hierdoor zou mijn bestaande hypotheek tot een aanzienlijke kleiner bedrag en daarmee lagere lasten worden gereduceerd. Inmiddels is het 4 maanden geleden en schrijft ASR nog iedere maand volledige rente bedragen af en wenst aflossingsbetalingen voor de volledige hypotheek. Deze automatische betalingen heb ik inmiddels stopgezet bij mijn bank aangezien ik nu al 3 maanden op rij veel meer betaal dan zou moeten (en ook niet meer op kan brengen). Inmiddels is er een geschil met ASR die aandringt op de betalingen maar geen oog heeft voor de zaken waar ze (mijns inziens) mee in gebreke blijven.
Zowel mijn verzekeringsagent als ik zijn wekelijks in contact met ASR over de afwikkeling maar buiten de standaard e-mails waarin ze toezeggen binnen 10 dagen te antwoorden, zit er geen schot in de zaak.

Reeds in mei heeft mijn verzekeringsagent Uniekrediet een voorstel tot aanpassen van de polissen gedaan op basis van de uit te keren levensverzekeringbedragen. Ik zou graag zien dat dit binnen afzienbare termijn 3-4 weken afgewikkeld kan worden. Gezien het feit dat dit nu al 4 maanden loopt is dit in mijn ogen geen onrealistisch verzoek.

ASR Nederland
    Wij begrijpen dat het voor u erg vervelend is dat het afhandelen zo lang duurt en bieden u voor het gevoel dat hierdoor bij u is ontstaan onze excuses aan.
    a.s.r woninghypotheken handelend onder de naam Direktbank NV behandelt uw klacht inhoudelijk. Gisteren is een brief verstuurd en vandaag neemt de Direktbank NV contact op met uw adviseur.

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?