Klacht ASR Nederland: ASR is er beslist niet voor de klant.
Details
De klacht
Ik heb geen schade veroorzaakt maar mijn verzekeringsmaatschappij ASR heeft wel ten onrechte een schadebedrag uitbetaald aan iemand die beweert schade door mij te hebben geleden. Het expertiserapport beslaat 2 regeltjes zonder feitelijke onderbouwing. Het uitbetalen hebben ze snel achter mijn rug om gedaan omdat ik dan geen zaak meer zou hebben. Vanaf het begin heeft ASR niet willen horen dat ik het niet eens met ze ben. Mijn klacht hierover is niet behoorlijk afgehandeld. Verzekeringen verschuilen zich achter beleidsvrijheid en verwijzen je doodleuk naar de KIFID. De uitkomst is dan eigenlijk al bekend. U heeft geen schade geleden dus wat loopt u te zeuren. Het gaat erom dat ASR niet handelt in het belang van haar klanten. Ze doen zaken met vriendjesexperts en ze betalen uit terwijl ze zeggen dat niet te doen. Ze kunnen alles maken zonder dat je er als klant ook maar iets tegen in kan brengen. De tactiek die wordt gehanteerd bij ASR is ook steeds dezelfde. Eerst een aardig gesprek. Dan worden er barrières opgeworpen en vertragingen ingelast in de hoop dat je het dan opgeeft. Geef je het niet op dan krijg je een ander persoon binnen ASR die de zaak overneemt met dezelfde tactiek. Mijn rechtsbijstandsverzekering zegt er niets aan te kunnen (willen?) doen. En dat mag dan allemaal zomaar!De oplossing
ASR zou zijn huiswerk helemaal over moeten doen. Voor al die maanden dat ik tevergeefs met deze zaak bezig ben geweest verwacht ik nu eigenlijk wel genoegdoening en excuses.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.