Klacht ASR Nederland: ASR is er beslist niet voor de klant.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 315558
Gebruiker
Kaatje
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb geen schade veroorzaakt maar mijn verzekeringsmaatschappij ASR heeft wel ten onrechte een schadebedrag uitbetaald aan iemand die beweert schade door mij te hebben geleden. Het expertiserapport beslaat 2 regeltjes zonder feitelijke onderbouwing. Het uitbetalen hebben ze snel achter mijn rug om gedaan omdat ik dan geen zaak meer zou hebben. Vanaf het begin heeft ASR niet willen horen dat ik het niet eens met ze ben. Mijn klacht hierover is niet behoorlijk afgehandeld. Verzekeringen verschuilen zich achter beleidsvrijheid en verwijzen je doodleuk naar de KIFID. De uitkomst is dan eigenlijk al bekend. U heeft geen schade geleden dus wat loopt u te zeuren. Het gaat erom dat ASR niet handelt in het belang van haar klanten. Ze doen zaken met vriendjesexperts en ze betalen uit terwijl ze zeggen dat niet te doen. Ze kunnen alles maken zonder dat je er als klant ook maar iets tegen in kan brengen. De tactiek die wordt gehanteerd bij ASR is ook steeds dezelfde. Eerst een aardig gesprek. Dan worden er barrières opgeworpen en vertragingen ingelast in de hoop dat je het dan opgeeft. Geef je het niet op dan krijg je een ander persoon binnen ASR die de zaak overneemt met dezelfde tactiek. Mijn rechtsbijstandsverzekering zegt er niets aan te kunnen (willen?) doen. En dat mag dan allemaal zomaar!

De oplossing

ASR zou zijn huiswerk helemaal over moeten doen. Voor al die maanden dat ik tevergeefs met deze zaak bezig ben geweest verwacht ik nu eigenlijk wel genoegdoening en excuses.

1 reactie

  1. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Onze expert heeft vastgesteld dat het zeer aannemelijk is dat de schade bij uw buren door het plaatsen van de airco is veroorzaakt. Daarom hebben wij de schade aan uw buren vergoed. Zoals van ons verwacht mag worden.

    Het spijt ons dat u zich hiermee niet kunt verenigen en dat u vindt dat wij niet opkomen voor uw belang.

    Uw klachtbehandelaar stuurt u apart nog een aanvullende uitleg per e-mail.

    Met vriendelijke groet, a.s.r.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kaatje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op een of andere vage manier ben ik daarna uit de verzekering gegooid. Ik kreeg van de tussenpersoon de keuze van een andere verzekering of veel hogere kosten voor de ASR verzekering gaan betalen. En nu nog word ik er boos om om door ASR onterecht beschuldigd te worden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen