Klacht ASR Nederland: ASR keert niet uit

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 85349
Gebruiker
Vos
Datum
15 reacties

Details

De klacht

Beste ,
Schade nr 1453611-ELA323 loopt bij de tussenpersoon Boogaard assurantien


Door mijn schuld heeft de hond van
mijn kennis stoktrauma opgelopen.
Ik ben hiervoor verzekerd met mijn aansprakelijkheids verzekering.
Door mijn tussen persoon Mw.E. Lammerse van Boogaard assurantien b.v
wordt het simpelweg afgewimpeld : deze handeling wordt veelvuldig door hondenbezitters gedaan . De stok gooide ik en de hond liep schade op , doordat de stok
achter in zijn keel belande "Google stoktrauma "
Er zijn kosten gemaakt omdat de hond gelijk geopereerd moest worden .
Ik vindt het ronduit schandalig dat dit niet vergoed word : meest gebruikte slogan van verzekeringen : een ongeluk zit in een klein hoekje .
Graag hoor ik van ASR verzekeringen om tot een juiste oplossing te komen .

Met vriendelijke groet .

De oplossing

Gemaakte kosten vergoeden

15 reacties

  1. Auteur
    Vos
    Datum
    Nog geen reactie van ASR mogen ontvangen ?
  2. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Wij hebben u gesproken en verteld dat het dossier opnieuw beoordeeld wordt. Met vriendelijke groet,
    a.s.r.
  3. Auteur
    Vos
    Datum
    Beste , ASR , heeft contact opgenomen.
    Het volgende : ik zou niet aansprakelijkheid gesteld kunnen worden omdat ik volgens Asr niets fout heb gedaan !
    Het wordt afgewimpeld met de eigenaar van de hond had u moeten waarschuwen ! Ik heb uit eigen innovatief de hond losgelaten , en hoor daar dus de verantwoordelijkheid voor te dragen .
    Ten 2 de volgens ASR zou ik iets fout moeten hebben gedaan .
    Ik heb zelf geen hond dus was ook niet bekend met stoktrauma.
    Op Google , staat
  4. Auteur
    Vos
    Datum
    Het is dus gevaarlijk en was mij daar niet van bewust het ging dus per ongeluk .
    De eigenaar van de hond deed hem altijd vast en had ook niet verwacht dat er met stokken gegooid zou gaan worden .
    Graag een terugkoppeling van ASR en zouden jullie ook zo vriendelijk willen zijn om hier een response te tikken "open en boot " in plaats van een mailtje te sturen !
    Bij voorbaat dank .Mvg P Vos
  5. Auteur
    Vos
    Datum
    Overigens om een duidelijk beeld te vormen voor andere lezers!
    Ik wou de stok bovenhands gooien , hij glipte onderhands uit mijn
    hand maakte een soort rad slag de hond duikt erop en krijgt de stok achter in zijn keel ,met alle gevolgen van dien .
    Ik gooide fout .Als ik goed had gegooid was de hond er nooit zo snel bbij geweest .Mvg
  6. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Uw dossier is opnieuw beoordeeld – hoe vervelend de situatie ook is – a.s.r kan geen oplossing bieden. Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje, maar niet voor elk ongeluk bent u aansprakelijk. Zeker niet bij een vriendendienst. Maar als u aansprakelijk bent, vergoedt a.s.r. de schade van uw kennis. Daar bent u voor verzekerd. Met vriendelijke groet,
    a.s.r.
  7. Auteur
    Vos
    Datum
    Goedenavond , Dank u voor de terugkoppeling.
    Waarom wordt er zo uitdrukkelijk vrienden dienst vermeld .
    Op mijn polisblad staat vermeld dat ASR verzekeringen ook bij
    vriendendiensten tot 12.500 uitkeert?
  8. Auteur
    Vos
    Datum
    Persoonlijk vind ik dit een vreemde reactie : niet voor elk ongeluk bent u verantwoordelijk! Is de stok niet door mij weggegooid ?
    Nogmaals als ik niet gegooid had , was er niets gebeurt.
    Wat heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor nut
    als je , je niet voor ongelukjes kunt verzekeren .
  9. Auteur
    Vos
    Datum
    Beste , Mail van ASR ontvangen .
    Antwoord kort samengevat : als er niet vanuit het standpunt
    word gekeken ben ik ook niet aansprakelijk.
    Asr probeert het elke keer vanuit een andere invalshoek af te ketsen .
    Het volgende : is het risico niet anders
    dan het omgooien van een vaas ,als je er langs loopt .Of door een ruit gaan ,als je aan het voetballen bent !
    Dit is niet anders dan het spelen en een stok naar een hond gooien.
    Ook die kan verkeerd terecht komen ,net als de bal .
    De
  10. Auteur
    Vos
    Datum
    ruit is wel gedekt .Zo ook de stok naar de hond .
    Voetbal is ook iets in de trend spelenderwijs , als de bal per ongeluk door de ruit
    gaat moet dit vergoed worden tenzij er opzet in het spel is geweest
    ik ga nu dat raam intrappen
  11. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Zowel de gevolmachtigde Boogaard Assurantiën als wij, komen tot dezelfde conclusie. U bent niet aansprakelijk; er kan u geen verwijt gemaakt worden omdat u niks 'fout' hebt gedaan. Wij begrijpen dat het teleurstellend voor u is dat wij hierin niet tot een oplossing gaan komen. Blijft u het niet eens met ons standpunt? Dan kunt u dit laten toetsen door de Ombudsman Financiële Dienstverlening van het KiFiD.Met vriendelijke groet,
    a.s.r.
  12. Auteur
    Vos
    Datum
    Beste , Response gehad van ASR .
    Belachelijk volgens de wet is er inbreuk op de heer R Schipper zijn
    eigendomsrecht gedaan .
    Volgens de wet worden dieren als eigendom cq voorwerpen gezien .
    Hier is schade aan toegebracht.
    Uitermate slechte afhandeling vanuit ASR .
  13. Auteur
    Vos
    Datum
    Ze zijn niet bereid uit te keren .
  14. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Wij hebben ons best gedaan u uit te leggen waarom wij niet uitkeren. Dit is kennelijk niet gelukt. Een volgende stap is dan dat u uw klacht voorlegt aan het KiFiD. Met vriendelijke groet,
    a.s.r.
  15. Auteur
    Vos
    Datum
    Uitgelegd ?
    ASR , zoekt overal vluchtwegen in.
    Volgens Asr gelden er andere regeltjes voor honden
    en kinderen "staan niet in de polis "
    Ik zou niets fout gedaan hebben , terwijl er staat geschreven
    dat als je inbreuk op iemands eigendom hebt gedaan , wel
    zeer zeker iets fout hebt gedaan :en dus aansprakelijk bent .
    Asr verschuilt zich achter correspondentie via de mail .
    Boogaard assurantien heeft zelf aangegeven dat als er een omschrijving van Stoktrauma is en dat het een risico

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vos
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen