Opgelost door ASR Nederland: ASR komt verplichting uit levensverzekeringspolis niet na

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 158087
Gebruiker
SpeedyG
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn levenpolis is per 1 maart ge-expireerd. In december wil ASR weten of ik een asr internetrekening wil. neen, ik wil de uitkeing op mijn bank waar 20 jaar lang (!) premie van overgemaakt is. Op 2 maart is er nog geen bedrag dus ik bel: ik krijg een waslijst van eisen aan formulieren die ik moet opsturen. Uiteraard op mijn kosten (van de eerste 3 jaar is 20 % premie niet belegd -hoezo is dit geen woekerpolis?- en aan de verzekeraar ten goede gekomen dus voorwaar hoe krenterig ASR is !)
maw: als ik niet gebeld had was er geen actie vanuit ASR gekomen.
nu moet ik maar afwachten wanneer ASR dat geld overmaakt; lijkt wel alsof ze dat niet eens wil !
Alvorens een klacht hierover bij de Toezichthouder neer te leggen meld ik dit op deze wijze zodat andere consumenten weten wat zij krijgen als ze met ASR zaken doen: een abominabele service die ASR geld oplevert. Ik vermoed dat hierdoor ivm uitgestelde betalingen alle verzekeringnemers op deze manier extra geld wordt verdiend door ASR.

De oplossing

Schadevergoeding voor feit dat dit een woekerpolis genoemd mag worden als ook het feit dat er op vervaldag geen uitkering is overgemaakt: pas op 2 maart (bewijs aanwezig !) komt ASR met aanvullende eisen die dus veel eerder kenbaar hadden moeten worden gemaakt. zoals in 1984 als in de brochure voor verzekeringen stond: "zo zijn onze manieren" (niet !) !

4 reacties

  1. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Vervelend om te lezen dat u ontevreden bent. Wij hebben u een e-mail gestuurd waarin wij de ontvangst van uw klacht bevestigen. Uw klachtbehandelaar probeert met u in contact te komen om de klacht te bespreken. Vriendelijke groet, a.s.r.
  2. Auteur
    SpeedyG
    Datum
    ik werk overdags thuis: geen email en geen telefoon, Nog erger: ook geen nakoming van de polis: al 7 dagen zonder hetgeen mij rechtens toekomt.
    In verleden had ik een dergelijke polis bij een Alkmaarse verzekeraar: die kwam stipt op tijd na en inventariseerde ruim voor vervaldg wat ik geacht werd op te sturen
    Deze polis is al verliesgevend maar nu wordt het zelfs een nachtmerrie door het onfatsoen waarmee de zaak wordt behandeld. Inmiddels heb het al zeker 8x aan anderen verteld
  3. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Vanmorgen hebben wij uitgebreid met u gesproken. Ons proces is er op ingericht dat wij zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 10 werkdagen uitkeren. Er zijn echter ook wat zaken niet goed gegaan waarvoor onze excuses. We stellen voor de klacht te sluiten en zijn benieuwd hoe u de afhandeling door uw klachtbehandelaar hebt ervaren. Vriendelijke groet, a.s.r.
  4. Auteur
    SpeedyG
    Datum
    na een openhartig telefoonoverleg is het bedrag dan na 8 dagen overgemaakt op mijn rekening. De beloofde kleine attentie zie ik graag in mijn brievenbus als aandenken tegemoet. Over 8 jaar hoop ik dat de afwikkeling van de 5+1 (ik ben 1 maand amev schadebehandelaar geweest herinner ik me vanuit de T&W overname!) pensioenpolissen prettige loopt. met vriendelijke groet, mw mr. T.H B

Uiteindelijke oplossing

Auteur
SpeedyG
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen