Opgelost door ASR Nederland: ASR komt zijn verplichtingen niet na conform de overeenkomst

content Opgelost
Happie

Bij mij dezelfde klacht als bij Piet6220: Brief ontvangen dat uitkering levensverzekering is vertraagd ten gevolge van ingebruikname nieuw administratie systeem. Hierover diverse keren ge-maild en teneinde een aangetekende brief naar ASR gezonden. Hierop is op geen enkele wijze door ASR gereageerd. Ik vind de houding van ASR dan ook onbegrijpelijk. Het minste wat je kunt doen is reageren. ASR gaat hier gruwelijk in de fout. Ik in al die dertig jaar nooit!
Voor mij geldt dat ASR de uitkering moest overmaken naar mijn hypotheekverstrekker en wel per 1 november 2019. Aangezien de hypotheekverstrekker zich coulant opstelt en niet per 1 november de lening alsnog opeist, ben ik wel over de verstreken termijn vanaf 1 november rente verschuldigd. Ben zeer benieuwd hoe coulant ASR zich in deze opstelt en mij niet laat opdraaien voor de extra rente!

Zo snel mogelijk het verschuldigde bedrag overboeken en mij schadeloos stellen.
Tegemoetkoming door A.S.R. in de extra te betalen rente, zodra deze kosten bekend zijn. Vervolg: de reactie op klachtenkompas werd eerlijk gezegd voortvarend ter hand genomen, maar nu de kosten bekend zijn en het op de definitieve afwikkeling aankomt, blijft de reactie uit en duurt het allemaal 'iets' langer. Dus nog even afwachten. We zijn nu 14 dagen verder. Ik heb 2x gemaild en onder andere naar aanleiding hiervan alsnog via mail d.d. 19-12-2019 de toezegging gekregen dat de kosten worden vergoed.

ASR Nederland
    U sprak met onze klachtbehandelaar telefonisch over uw klacht. Voor uw situatie hebben wij onze excuses aangeboden.
    Uw uitkering wordt deze week uitbetaald en voor de vertraging hebben wij een oplossing aangeboden. De afspraken zijn via een e-mail aan u bevestigd.
    Met vriendelijke groet, a.s.r.
    ASR Nederland
    Afgelopen woensdag ontving u informatie over het verdere verloop van de afhandeling van uw klacht.
    Met vriendelijke groet, a.s.r.
    Happie
    Gezien bovenstaande reactie werd er snel en adequaat gehandeld door de klachtenafdeling van ASR. Tijdens het gesprek en in de daaropvolgende mail is excuses aangeboden en toegezegd dat de te late betaling voor mij geen financiële consequenties zal hebben. Vanuit dat oogpunt kan ik concluderen dat de klacht serieus is behandeld.

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?