Klacht ASR Nederland: Ernstige gebreken aan huurwoning

Klachtnummer
# 686049
Gebruiker
zoevangeerke
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Graag wil ik via deze manier mijn diepe bezorgdheid en frustratie uiten met betrekking tot de erbarmelijke staat van mijn huurwoning aan Bonifaciuslaan 103 in Hilversum. Ondanks herhaalde meldingen bij zowel mijn verhuurder als het onderhoudsbedrijf, blijft de situatie onopgelost. Aangezien de lekkage en schimmelproblemen mijn gezondheid en levenskwaliteit in gevaar brengen, voel ik mij genoodzaakt om de hulp van de gemeente in te schakelen.

Ik ben al geruime tijd geconfronteerd met een ernstige lekkage in mijn woning, die heeft geleid tot de vorming van zwarte schimmel en aanzienlijke vochtproblemen. Als persoon met astma en allergieën heeft deze situatie een ernstige impact op mijn welzijn. De schimmel en het vocht hebben mijn woning ongezond en onbewoonbaar gemaakt, wat mijn gezondheid verder heeft verslechterd. Ondanks talloze pogingen om dit probleem op te lossen, blijf ik in een zeer zorgwekkende en ongezonde omgeving leven.

Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen sinds April 2023 met zowel mijn verhuurder als het onderhoudsbedrijf in de hoop dat de situatie zou worden aangepakt. Helaas zijn mijn inspanningen tot nu toe vruchteloos gebleken. Elke keer dat ik bel, word ik van het kastje naar de muur gestuurd en krijg ik te horen dat ik morgen zal worden teruggebeld. Dit langdurige gebrek aan actie en communicatie heeft me in een wanhopige en uitputtende positie gebracht.

Daarom doe ik een beroep bij jullie om mij te helpen deze schrijnende situatie op te lossen. Ik geloof dat jullie een belangrijke rol kan spelen om ervoor te zorgen dat mijn recht op een gezonde en bewoonbare woning wordt gewaarborgd. Ik verzoek u vriendelijk om te interveniëren en druk uit te oefenen op de betrokken partijen om onmiddellijk actie te ondernemen om de lekkage te stoppen, de schimmel te verwijderen en de vochtproblemen aan te pakken.

Ik ben al maandenlang in een zeer ongezonde situatie en ik kan niet langer wachten op een oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,
Zoe van Geerke

Gewenste oplossing

Ik zou graag een nieuwe woning willen krijgen, vergoeding voor de verhuizen of ik ga zelf opzoek naar een nieuwe woning maar de verhuisvergoeding dient door ASR betaald te worden.
Wat mijn zorgen nog meer versterkt, is het vooruitzicht dat zelfs als deze ingrijpende maatregelen worden genomen, het nog maanden kan duren voordat er enige verlichting optreedt in de vochtigheid van mijn woning.

1 reactie

  1. Auteur
    ASR Nederland
    Datum
    Gisteren sprak u met de klachtbehandelaar van a.s.r. over uw problemen in de woning en de vervolgwerkzaamheden.
    Voor u een heel vervelende situatie waarbij helaas niet alle door u gewenste oplossingen mogelijk zijn.
    a.s.r. zet zich verder volledig in voor uw huidige en lek- en schimmelvrije woning.
    Met vriendelijke groet, a.s.r.

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen