Opgelost door ASR Nederland: Problemen i.v.m. het niet uitbetalen van ons geld en al het uitstel en excuses

content Opgelost
Roma10

Op 18 mei is ons huis verkocht (overdracht was op deze dag). We hebben toen direct alle papieren die nodig waren voor het beëindigen van de verzekering opgestuurd. Na drie weken niks gehoord te hebben, hebben we een aantal keer gemaild. Er werd toen gezegd dat er nog geen afpandbericht was ontvangen van ABN. Vreemd want onze hypotheek liep bij ASR. Een week later weer gemaild en nog steeds was er niks bekend. Na een week weer gebeld en de medewerker zou het regelen. Een week later weer gebeld, de desbetreffende medewerker was niet meer werkzaam. De mevrouw die ik sprak gaf aan dat de hypotheek van Florius was. Vreemd want we hadden een ASR woonhypotheek. Florius gebeld, maar daar waren wij niet bekend. Weer ASR gebeld en er bleek in het verleden en administratieve fout te zijn gemaakt en het afpandbericht was nog steeds niet binnen. Zes weken later was het toch binnen en de week erop zouden we het geld ontvangen. Niet dus. Weer gebeld. Het zou de week erop gestort worden. Vandaag, 8 weken later, weer gebeld. Er werd gezegd dat het afpandbericht die ze hadden gekregen van het administratiekantoor van ASR hypotheken niet correct was. Toevallig hadden ze vandaag wel net de juiste afpanding ontvangen en het dossier zou opnieuw compleet zijn. Nu moeten we nog 10 werkdagen wachten voor uitbetaling. Werd gezegd dat zij er niks aan konden doen dat de afpanding niet goed was, terwijl het van ASR kwam. Het is te gek voor woorden dat wij geen uitbetaling krijgen terwijl wij alle papieren hadden aangeleverd. En keer op keer worden we van het kastje naar de muur gestuurd en partijen blijven naar elkaar wijzen terwijl het allemaal onder ASR valt. Wij verwachten nu dat jullie je verantwoordelijkheid nemen.

Wij willen in ieder geval een compensatie van €3000,- wegens het niet kunnen uitvoeren van werkzaamheden. Gemaakte afspraken met de aannemer konden wij niet nakomen. Op dit moment zitten we in een bouwval en kunnen we niet verder met de werkzaamheden. Wat tevens een forse aanslag is op ons dagelijks leven.

ASR Nederland
    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen. Wij begrijpen dat u ontevreden bent over de afwikkeling van de afkoop van uw beleggingsverzekering en hebben u excuses aangeboden voor de vertraagde afwikkeling. De afkoop is door ons met spoed opgepakt en uitgevoerd. Met vriendelijke groet, a.s.r.
    Roma10
    Dat klopt inderdaad dat er gebeld is dinsdag en donderdag hadden wij het geld. Wij zijn blij dat het nu afgewikkeld is maar helaas hebben wij geen compensatie gekregen voor de geleden schade.
    ASR Nederland
    Bedankt voor uw reactie. In overleg met u hebben wij de klacht, na de uitbetaling, gesloten. Met vriendelijke groet, a.s.r.

Roma10
Het geld is eindelijk na 2 maanden uitbetaald. De meneer die ons een paar dagen na de klacht belde heeft gedaan wat hij telefonisch beloofd had. Niet de compensatie gehad waar we om gevraagd hadden wel een klein bedrag rente

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?