Opgelost door ASR Nederland: Voorwaarden cashback tijdens looptijd aangepast

content Opgelost
J.M. van Schie

Ik heb in juni 2021 de apple watch via ASR vitaly gekocht onder de voorwaarde dat ik hem in twee jaar tijd terug kon verdienen.

Nu worden die voorwaarden (enigszins verhuld) veranderd. Het aantal punten per maand blijft hetzelfde, maar de punten per workout gaan omlaag en daarmee de condities waarmee ik de commitment ben aangegaan om 2 jaar lang ASR vitality deelnemer te zijn en over te gaan stappen op een ASR zorgverzekering.

Ik ben hier zeer ontevreden over en vind het zeer onredelijk dat voor dezelfde workout het aantal punten naar beneden gaat terwijl ik 450 euro heb geinvesteerd in een horloge en van plan was over te stappen op een ASR verzekering.

Ik wil dat de oude voorwaarden voor puntentelling per workout voor mijn cashback blijven gelden en ik zou graag uitsluitsel willen hebben in 2021 (het jaar waarin ik een verzekering moet kiezen).

Ik neem geen genoegen met het standaardantwoord dat "het aantal punten gelijk blijft" (wat ik na een klacht via de mail kreeg). Door dat antwoord voel ik me niet bepaald serieus genomen.

Alternatief wil ik de koop volledig ontbinden en wil ik de apple watch terug sturen en de aankoopprijs volledig terug ontvangen (ondanks lichte gebruikssporen).

J.M. van Schie
    Ik heb inmiddels een mail-reactie dat ASR in gesprek wilt. Maar de klacht staat nog open.
    ASR Nederland
    Onze klachtbehandelaar neemt inderdaad graag contact met je op om je klacht te bespreken. Dat gebeurt uiterlijk 16 november a.s. Vriendelijke groet, a.s.r. Vitality
    ASR Nederland
    Afgelopen woensdag heeft onze klachtbehandelaar met je gebeld. Je hebt je ontevredenheid toegelicht op de wijzigingen. De klachtbehandelaar heeft ook vanuit Vitality een toelichting gegeven. Onze standpunten blijven uiteen liggen. Medio december neemt onze klachtbehandelaar opnieuw contact met je op. Vriendelijke groet, a.s.r. Vitality

J.M. van Schie
Voor bestaande klanten met een lopende cashback wordt het puntendoel per maand verlaagd met 500 punten. Ik loop ongeveer 650 punten mis met mijn reguliere sport, dus dat is een redelijke compensatie.

Ook een klacht indienen over ASR Nederland?