Klacht Asus: Asus help nauwelijk bij Sonic Studio 3 problemen, klant heeft maar pech

Klachtnummer
# 523160
Gebruiker
johan501
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Moederbord van Asus gekocht in December, de ROG Strix x570-e Gaming om precies te zijn. Eén van de hoofdredenen dat ik voor dit bord koos is Sonic Studio 3 (SS3), die maakt het geluid nog mooier en voller. Een makkelijke
equalizer. Alleen al maanden problemen met het software die het vaker niet dan wel doet, terwijl op de Asus website, op de pagina van dit bord, reclame gemaakt word voor SS3.

Al weken lang contact met de NL support van Asus, maar echt helpen doen ze niet. In eerst instantie wezen ze lekker makkelijk naar Realtek. de maker van de audio drivers. Uiteindelijk gingen ze het doorzetten en kreeg ik een antwoord dat ik een tooltje kan downloaden die ik bijna nu dagelijks moet gebruiken om SS3 werkend te krijgen als ie niet werkt...

Ze doen er nauwelijks wat aan. Wil graag een vorm van compensatie, maar ik heb natuurlijk maar pech. Klant is koning? Kent Asus niet. Blijkbaar zijn er al jaren problemen met SS3 en ze blijven er maar reclame voor maken terwijl het zo vaak niet eens werkt.

Voor dit moederbord heb ik €260 betaald...
Klantenservice geeft er niks om...

De oplossing

2 opties:

1. ze luisteren eens een keer en lossen het probleem zo snel mogelijk op. Zijn er dan weer problemen? Luisteren naar de klant en zo snel als mogelijk is het software in orde maken.

2. een vorm van compensatie, bijvoorbeeld een deel van m'n geld terug zodat ik zelf een pci geluidkaart van rond de €100 kan kopen. Wat natuurlijk eigenlijk belachelijk is. Het bord was al erg duur: €260
En wat krijg je erbij? Software wat nauwelijks werken en de klant/consument gewoon maar pech heeft.
Dit lijkt sterk op een vorm van oplichting en/of misleiding.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Asus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Asus?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen