Klacht Asus: Asus weigert garantie op oneigenlijke gronden

Klachtnummer
# 520214
Gebruiker
Tecumseh
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik heb in 2018 via ICS computers een laptop van Asus gekocht voor mijn studerende zoon die ruim tweeduizend euro kostte. Binnen de garantie termijn van twee jaar ging deze kapot. ICS stuurde de computer naar Asus die vond dat er sprake was van gebruikersschade. Er werd een teerachtige substantie gevonden op een van de ventilatoren. De conclusie van Asus was dat er teveel was gerookt bij de computer waardoor deze beschadigd was. Dit viel dan onder gebruiksschade en niet onder garantie. Terug bij ICS hebben ze zelf gekeken, er werd geen teerachtige substantie gevonden en ICS was het niet eens met de diagnose. Er werd wel wat stof gezien op de ventilatoren maar dat was normaal volgens ICS.
Er zou een nieuw moederbord en processor nodig zijn, kosten 1400 euro, voor een laptop van ruim anderhalf jaar oud.
Mijn zoon rookt niet en de laptop stond op zijn bureau en werd niet meegenomen naar college. Zowel van binnen als van buiten ziet de laptop er zeer netjes uit, er is destijds wel een toets van het toetsenbord losgeraakt die mijn zoon vervangen heeft voor een toets die hij niet gebruikte. Daarom ontbrak er een toets toen we de computer opstuurden naar Asus waarop ze daar meteen stelden dat de laptop misbruikt was. Het lijkt er op dat ze daarna iets verzonnen hebben, zoals die teerachtige substantie die ze binnen in de computer hebben aangetroffen maar wij niet kunnen vinden, om garantie te kunnen weigeren.

Gewenste oplossing

Ik wil dat de laptop alsnog wordt gerepareerd onder garantie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Asus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Asus?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen