Klacht Asus: Gedwongen reparatiekosten voor apparaat onder garantie

N. Veenendaal

Mijn man heeft afgelopen kerst een ASUS memopad HD 7 voor mij gekocht bij Amazon in Frankrijk waar hij destijds woonde. Sinds geruime tijd woont hij weer in Nederland zodat we geen adres in Frankrijk meer hebben. Afgelopen maand ging mijn ASUS memopad kapot. Het apparaat reageerde niet meer op de oplader, een bekend probleem met deze apparaten volgens vele internetfora. Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing binnen Nederland en vond ASUS Benelux Reparatie Service, een bedrijf dat onder ASUS Nederland leek te vallen. Ik werd gevraagd om een garantie applicatie formulier in te vullen en na goedkeuring zou de tablet gerepareerd worden. De goedkeuring kwam er ik ging er daardoor vanuit dat het apparaat zou worden gerepareerd onder de garantie. Afgelopen week kreeg ik echter een email waarin werd gevraagd om 72,60 voor reparatiekosten (de helft van de aanschafkosten van de tablet!). Ook als ik reparatie zou weigeren zou ik nog steeds 72,60 moeten betalen. Ik vind dit niet correct.

Door het goedkeuren van het garantie applicatie formulier gaf het bedrijf mij de indruk dat het apparaat onder garantie zou worden gerepareerd. Als dit niet mogelijk was omdat het apparaat in Frankrijk was aangeschaft had men mij dit moeten meedelen. Ik vind daarom dat mijn tablet gewoon onder garantie zou moeten vallen en zou moeten worden gerepareerd, zonder dat ik hoef te betalen voor reparatie.

Wij vinden dat Asus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Asus?