Klacht Asus: Laptop loopt constant vast en er wordt geen passende oplossing aangeboden

Laureen

Ik heb een Asus Zenbook (SN G1N0CJ00B556011), die niet naar behoren functioneert. De Zenbook loopt constant vast, het beeld bevriest en ik kan niks anders meer doen dan de computer uitzetten door de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt te houden.
Het probleem is al vanaf de aanschaf (11-07-2016). Eerst was het vastlopen incidenteel maar dit werd steeds frequenter. Uiteindelijk viel er met deze laptop niet meer te werken. Eerst dachten we aan een incident in Windows, maar meerdere pogingen van mijn vader (hij is kundig), om de computer opnieuw te installeren en uit te proberen door middel van uitsluiten van bepaalde programma’s, mochten niet baten.
Omdat uiteindelijk met de laptop niet meer te werken viel, hebben wij in oktober 2017 contact opgenomen met Alternate, de dealer die mij de laptop verkocht heeft. Echter kregen wij na het opsturen te horen dat de laptop goed door de test heen kwam met de mededeling “fout niet geconstateerd, in fabrieksinstellingen teruggezet”. Echter, wanneer ik hem zelf weer opstartte liep de laptop gelijk weer vast. Opnieuw Alternate gecontacteerd, maar de laptop terug gekregen met dezelfde mededeling, de klant werd niet geloofd. In de bijlage is het volledige overzicht te zien van wat er gebeurd is met de computer n.a.v. dezelfde klacht.

Na mijn laptop in totaal 7x op te hebben gestuurd en 3 maanden kwijt te zijn geweest heeft Asus in januari 2018 de zaak opgelost met een nieuw moederbord in de computer te zetten. Vervolgens heeft de computer van februari tot en met half mei goed gewerkt. In mei begon de computer weer met incidenteel vastlopen, maar naar aanleiding van onze ervaring wisten wij dat dit te weinig zou zijn om het probleem te kunnen vaststellen. Ik gebruik de computer alleen als tekstverwerker op de universiteit, dus in de zomer vakantie van eind juni tot en met 1 oktober heb ik de computer (vrijwel) niet gebruikt. Nu het semester weer is begonnen en ik de laptop weer gebruik, begint het vastlopen weer frequenter te worden, ook na het terugzetten in fabrieksinstellingen. Ik heb opnieuw filmpjes gemaakt van wanneer het probleem zich voordoet. We hebben weer contact opgenomen met Alternate, maar zij gaven de mededeling dat de laptop nu simpelweg buiten garantie valt en zij niks anders kunnen betekenen dan een normale prijsopgave maken voor een reparatie (die de vorige keer dus niet voldoende is geweest), of dat ik een nieuwe laptop moet kopen.

U begrijpt dat ik uiterst ontevreden ben over het product en over de service van Alternate en ASUS. Ik eis dan ook nu een afdoende oplossing voor het probleem. Naar mijn idee heb ik binnen de garantie afdoende aangetoond dat er wel degelijk wat aan de hand is met dit apparaat. De laptop heeft 1 jaar naar behoren gewerkt en de levensverwachting van deze laptop zou langer moeten zijn dan 1 jaar. De enige manier lijkt mij de PC te vervangen door een vergelijkbare PC.
Graag hoor ik van u wat u gaat voorstellen om dit probleem na een jaar ellende definitief op te lossen, want ik mag van Asus een degelijke service en deugdelijk werkend product verwachten.

Wij vinden dat Asus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!