Wij vinden dat Asus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Asus: Waarom ASUS er alles aan doet om fouten niet toe te geven, ook al zijn daar leugens voor nodig.
Details
Klacht
ASUS heeft mij laten weten, dat, na het ontvangen van mijn moederbod, er grote schade werd geconstateerd, zo groot dat ASUS het niet meer kon/wilde repareren. Daarbij liet ASUS ook nog weten dat “dit soort schade” niet door de fabrieks garantie gedekt zou worden.Die conclusie was heel vreemd en onverwacht. Het moederbord was namelijk helemaal niet defect waardoor repareren ook niet nodig was. Het opsturen was nodig om een ander doel te bereiken.
Verder is ASUS uniek, want het kan op magische wijze schade bepalen kan alle schade bepalen alleen door producten met het oog te bekijken. En ASUS is daar zo zeker van, dat het verder onderzoek niet nodig vindt.
Daarbij kan het op basis van het product te bekijken ,ook kan bepalen of er zware schade kan bepalen, en ook dat het op die manier producten als total loss kan verklaren.
Dat zou hetzelfde dat een dokter zware hersenschade kan vaststellen, enkel door de patiënt op afstand te bekijken. En op die manier te bepalen of verder testen wel, of niet meer nodig is.
Maar ASUS bleef ervan overtuigd dat mijn moederbord totaal waardeloos was, en dat verder testen daarom niet nodig was. En ook dat daarom een veilige verpakking voor het te transporteren niet nodig vond, en ook om minachting aan te geven.
Uiteindelijk werd dor DHL een slappe doos bezorgt, met daarin een zak waar alle onderdelen in bleken te zitten, inclusief het moederbord en de onderdelen die het had verwijderd, maar niet teruggeplaatst had.
Dat het moederbord, nu voorzien was van krassen en deuken, was dan ook geen echte verassing. En daarna heb ik het moederbord dus gewon weer aangesloten, om zelf de grote schade waar te kunnen nemen, omdat ik de magische gave van ASUS niet bezat, en daarom schade niet te kunnen bepalen enkel door het object met het oog te bekijken.
Maar schade vaststellen bleek onnodig te zijn. Want het moederbord functioneerde (nog steeds) zonder problemen, hetzelfde moederbord dat ASUS als Total Löss had verklaard.
Waarom ASUS voor leugens heeft gekozen, en die tot het bittere einde bleef verdedigden, is onduidelijk. Maar dat mijn ervaring niet uniek is, blijkt door het lezen van Trust Pilot reviews wereldwijd. Wat laat zien dat ASUS niet meer dan 1 ster heeft gekregen, wat aangeeft dat vrijwel alle mensen het als “zeer slecht” hebben beoordeelt.
Gewenste oplossing
Allereeerst wil ik graag weten hoe ASUS de door hun veroorzaakte schade gaat herstellenEn waarom ASUS nog steeds volhoudt, dat de "zware schade" van het moederbord met oog bepaald kon worden, en ook nog te zien dat de schade niet meer verholpen kan worden? Waarom vond ASUS het niet nodig om het moederbord ook maar 1 keer fatsoenlijk te testen?
En of ASUS zou reageren als ik het een berg aan bewijs zou voorleggen?
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.