Klacht ATAG Nederland: Al vanaf dag 1 lekkage aan mijn vaatwasser en het apparaat is nu van binnenuit aan het roesten!

S.Bas

Het is een lang verhaal.
Ruim 3,5 jaar geleden heb ik een nieuwe keuken van bijna €13.000 aangeschaft met 7 apparatuur van Atag. Ik heb 8 jaar garantie op alle apparatuur. Het enige dat ik belangrijk vond was de vaatwasser! Ik wilde gewoon een hele goede vaatwasser, want wat ik hiervoor had waste niet zo goed. Ik heb uiteindelijk een Atag vaatwasser gekocht van ruim €1650. Het was geen koopje, maar ik had het ervoor over. Maar helaas vanaf dag 1 heb ik lekkage aan mijn vaatwasser. Mijn keukenvloer zat helemaal vol met water uit de vaatwasser. Gelukkig heb ik een plavuizen vlier! Eerst kwamen de mensen van waar ik de keuken had gekocht, maar die konden niets vinden. Het probleem was dat ik niet altijd lekkage had, dus ze geloofden mij niet echt. Daarna ging het een paar maanden goed, maar ik bleef lekkage houden. Ik heb meerder malen een monteur over de vloer gehad van Atag, maar ze konden niets vinden. Beter gezegd ook zij geloofden mij niet. Al die keren dat ze bij mij langs zijn geweest hebben ze mij niet serieus genomen en niet als lekkage geregistreerd. Ze schreven andere dingen op en gingen weer weg. (Waren trouwens hele vriendelijke monteurs) Een x had ik ook nog eens een F10 klacht erbij gehad. Het heeft 3 maanden geduurd om die F10 te repareren, maar ze deden weer niets aan de lekkage. Kortom ik heb nog steeds lekkage, maar nu komt er roestwater uit. Het apparaat is dus van binnen aan het roesten. Ik heb contact gehad met Atag. Ze hebben een monteur gestuurd die op mijn aandringen het apparaat eruit heeft gehaald en naar de onderkant heeft gekeken en wat blijkt, hij mist een onderdeel. Omdat het onderdeel er niet is lekt het al vanaf dag 1, maar Atag geloofde mij niet. Ik heb nu allemaal foto's gemaakt van de lekkage. Nu zegt de monteur dat ik een nieuwe apparaat kan krijgen , maar ik moet wel 30% betalen van het aankoop bedrag. Ik moet dus voor iets dat niet mijn schuld is betalen. In dit geval is het iets van €400. Ik ga hier niet mee akkoord! Of ik wil helemaal een nieuwe apparaat zonder eigen bijdrage of ik wil mijn aankoop bedrag terug. Als Atag mij vanaf dag 1 serieus hadden genomen dan was dit allemaal niet nodig geweest. Op dit moment heb weer een f10 storing. Dit betekent dat ik mijn vaatwasser op dit moment helemaal niet meer kan gebruiken. Ik hoop dat jullie mij tegemoet komen!

Groet,
S. Bas

Nieuwe vaatwasser zonder eigen bijdrage

ATAG Nederland

Dat een teleurstelling die ik me heel goed kan voorstellen. Onze afdeling consumenten belangen heeft u zojuist een voorstel gemaild met in achtneming van onze garantievoorwaarden. Hopelijk komt u eruit met onze afdeling consumenten belangen.

Vriendelijke groet,
    Heidi
    Webcare team ATAG

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?