Klacht ATAG Nederland: Atag/Pelgrim extra garantie van 8 jaar stelt niets voor bij total loss.

A.Pouw-.Agterberg

Onze inbouw Pelgrim Koelvriescombinatie is al na 5 jaar niet meer te repareren omdat de koelleiding beschadigd is aan de achterkant. Pelgrim biedt ondanks 8 jaar aanvullende 'volledige ' garantie een vervangende koelkast aan met een bijbetaling. Bij Coolblue kost een vergelijkbare maar iets meer. Volgens mij heb ik vanwege dit gebrek wettelijk recht op gratis vervanging. Pelgrim hanteert een niet gespecificeerde afschrijvingsregeling op onze kapotte Pelgrim KV. en noemt alleen het bij te betalen bedrag. In de bij het product bijgevoegde garantievoorwaarden wordt verwezen naar de algemene voorwaarde op de website waar in de beruchte kleine lettertjes staat dat er een vage afschrijvingsregeling staat bij total loss.
Volgens de monteur bij de montage gebeurd, kan net zo goed een fabricagefout zijn. De koelvloeistof is er geleidelijk uitgelopen waardoor de vriezer steeds meer overuren draaide om het nog koel te krijgen in het koelgedeelte. Dat viel dit voorjaar pas op. Er wordt telefonisch geschermd met een levensduur van 10 jaar, maar as 70 plusser heb ik heel wat langer met onze koelkasten gedaan. Is in dit geval overigens niet relevant, want product is met een gebrek geleverd.
Vanwege de garantie zijn wij bij Atag/Pelgrim terecht gekomen en niet bij de leverancier ARMA keukens. Die is er inmiddels wel van op de hoogte en heeft een voordeliger aanbod gedaan maar nog steeds met forse bijbetaling, waar ik van mening ben recht te hebben op gratis vervanging door gelijkwaardig product. Vind dat Atag/Pelgrim en ARMA het onderling maar moeten uitzoeken of het een fabricage of montagefout is. Mijn vraag/klacht is, heb ik recht op gratis vervanging en zo nee, dan wil ik een transparante berekening van de het aanbod waarin duidelijk staat wat de afschrijving is geweest en dat daarbij een redelijke periode wordt gehanteerd.

Ik wil dat Atag/Pelgrim het in overleg met ARMA keukens oplost . Verder verwijs ik na mijn bovenstaande klacht

Re: Verleend servicebezoek d.d. 10-03 2021 inzake Pelgrim koel / vriescomb. KK2178V (11863616) 4371PD 61

ARMA Factuur 1620194, referentie 1521893

ATAG Nederland
    Beste heer/mevrouw Pouw – Agterberg,

Vervelend om te lezen dat de koel/vriescombinatie defect is. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Naar aanleiding van het meegestuurde klachtnummer kunnen wij zien dat u de klacht ook per mail heeft verstuurd. Onze afdeling consumentenzaken heeft dit in behandeling en zal u ook verder informeren. Natuurlijk zullen wij deze afdeling ook op de hoogte brengen van deze klacht op Klachtenkompas.

Met vriendelijke groet, Femke
    Webcareteam Pelgrim

A.Pouw-.Agterberg
Nog geen reactie

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?