Klacht ATAG Nederland: BAH... lekkend vet uit de kap via de verlichting ( 2 jaar oud)

T.M. Klemkerk

wij hebben een eilandafzuigkap van ATAG de ES1211NAM. Na 2 jaar gebruik kregen wij al vet uit de afzuigkap op onze ATAG gaskookplaat. Wat blijkt nu dat de afzuiging geen filter heeft waardoor het vet terug valt in de verlichtingsgeul ( waardoor je geel vette verlichting krijgt) en daarna gewoon naar beneden drupt op je gasplaat. Lekker als je aan het koken bent... BAH. ATAG is al langs geweest maar er word gezegd dat er geen filter in hoort. Nou lekker. Ik zit nu met kapotte vieze verlichting en een druppende afzuigkap.

het probleem oplossen

ATAG Nederland
    Beste heer/mevrouw Janson,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij telefonisch contact met u gezocht. Helaas hebben we u niet kunnen bereiken. We hebben u een e-mail gestuurd.

Wij vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op.

Vriendelijk Groet
    Heidi van webcareteam ATAG

Helaas geen mail ontvangen
    ATAG Nederland
    Ik heb het volgende naar p****j*****@me.com gemaild (wellicht staat hij in de ongewenste mail?:

Geachte heer/mevrouw Janson,

Naar aanleiding van uw bericht op Klachtenkompas van 23/1/2020 hebben wij contact met u gezocht. Helaas hebben we u niet kunnen bereiken.

In de afzuigkap zit geen vet of olie.

Het vet kan in de kap zijn gekomen door niet tijdig schoonmaken van de vetfilters, als de filters verzadigd zijn gaat het door de filters de kap in en dus ook in de motor. Als u vloeibare bakvetten/olie gebruikt zult u de filters ook wat vaker schoon moeten maken omdat dat vet/olie bij het bakken meer vernevelt dan vaste vetten.

Een oorzaak zou ook kunnen zijn dat de afvoer niet goed doorgankelijk is, te lange pijp of een flexibele pijp waar mee te veel weerstand is.

Probeer de afzuigkap zoveel mogelijk schoon te maken.

Dat gaat het makkelijkst direct na het koken zodat alles nog warm en het vet zacht is. Het meeste vet kunt u eerst wegvegen met keukenrol en daarna verder schoonmaken met een allesreiniger of een keukenreiniger.

Wat wij willen aanbieden is dat we de lampjes eenmalig komen vervangen tegen de daarvoor staande voorrijkosten (€71,50), zodat deze er weer goed uit zien. Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Wij vertrouwen erop dat we u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 088-8821821. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Heidi
    Service Contact Center
    ATAG Benelux

T.M. Klemkerk
Geachte atag. Wij maken onze afzuigkap iedere week schoon. Alle roosters gaan dan door de vaatwasser. Dit is echt niet de oorzaak van het probleem. Wij zijn een net & schoon gezin. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je na iedereen maaltijd de roosters in de vaatwasser moeten zodat je afwas er niet eens meer bij past. Door een aanbieding te plaatsen dat we voor 71€ lampjes kunnen vervangen is mooi maar ik vind het geen gepast aanbod want dan zit ik over minimaal 1 jaar weer met hetzelfde probleem. Met vriendelijke groet, Tessa

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?