Klacht ATAG Nederland: Belachlijk lange wachttijden, slechte planning en slechte service op nieuw aangeschafte apparaten.

# 420213
Cody#B

Vorig jaar juni naar ons nieuwe huis verhuisd. Van de inbouwapparatuur werkte de magnetron niet en de afzuigkap niet naar behoren (ander merk ).
Vorige week stopte de afwasmachine VA7016SRT ermee. Ik kreeg de melding een zelfreinigingsprogramma te draaien. Programma werkt niet, heel de afwasmachine reageert niet meer. Ik heb langer dan een half uur moeten wachten om iemand te spreken van de serviceafdeling. Ik moest de afwasmachine leeghalen. Daarna werkte die nog steeds niet, weer langer dan een half uur moeten wachten dan word ik boos maar blijf netjes van al dat wachten. Afspraak gemaakt met een monteur. Mijn klacht. Er kan geen tijdstip worden afgesproken met de monteur. Een halve dag van te voren krijg je te horen hoe laat hij komt. Opmerking van hun, ze hebben het erg druk. Ik heb het niet druk of zo, ik kan gewoon thuis blijven???
Oplossing maak een betere planning met een duidelijke tijdsblok als de monteur toch pas na twee weken kan komen, heb je mijns inziens genoeg tijd om een goede planning te maken of een chronisch personeels te kort dat je moet oplossen zowel aan de telefoon als in de buitendienst. Daarbij onbegrijpelijk dat nieuwe apparaten bij levering al niet functioneren of na een half jaar ermee stoppen daar mag echt een betere service opzitten. Gewoon binnen een jaar direct omruilen voor een apparaat wat wel werkt of minimaal meteen een monteur langs sturen.

Duidelijk aangeven, hoe laat de monteur komt niet een halve dag van te voren. Indien hij het apparaat niet kan maken binnen twee dagen een nieuwe leveren.

Beste Cody,

Een welgemeend sorry van onze kant is zeker op zijn plaats:
    Sorry, dat je meerdere keren in de lange wachtrij hebt gestaan, dit verdiend zeker geen schoonheidsprijs. Wij zijn ons hiervan bewust en bezig dit terug te brengen naar een acceptabel niveau. Neemt niet weg dat jij hier de dupe van bent geweest.
    Wanneer een vaatwasser het niet doet, is dat natuurlijk heel vervelend, je mist iets pas als het buiten gebruik is. Begrijpelijk!
    Helaas was het 1e goedbedoelde advies van onze service afdeling niet voldoende en is er een bezoek met onze monteur ingepland op 4 februari. Dit is op dit moment ook echt de eerst mogelijke datum.
    Ons planningssysteem geeft niet altijd de ruimte om een dagdeel te kiezen, eenmalig hebben we dit nu voor je kunnen vastzetten dat is ook wel het minste wat we kunnen doen.
    Onze monteur komt tussen 8.00 -12.00 uur om de vaatwasser weer werkend te maken. Het tijdsblok van dit bezoek krijg je nog een werkdag van te voren na 13.00 uur per mail.
    Nogmaals onze excuses.
    Met vriendelijke groet, Ursula
    Cody#B
    Beste Ursula, bedankt voor de snelle reactie en dat er nu in ieder geval een dagdeel genoemd kan worden dan kan ik mijn afspraken daar op afstemmen. Ik ga ervan uit dat de monteur zijn werk goed doet en dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost.
    Indien dat volgende week niet lukt, verwacht ik dat er meteen actie wordt ondernomen om binnen een week het probleem op te lossen. Ik vind nog steeds dat de service voor een relatief nieuw apparaat anders dient te zijn dan van een ouder apparaat.
    Beste Cody,
    Wij gaan er inderdaad vanuit dat onze monteur de storing aan uw vaatwasser tijdens zijn bezoek zal oplossen. Indien de storing niet is opgelost wordt er door de monteur een nieuwe afspraak met u gemaakt. Met vriendelijke groet, Alice Webcareteam ATAG
    Cody#B
    Ik heb van jullie in bovenstaande mail te horen gekregen dat de monteur tussen 8.00 en 12.00 uur komt. Nu krijg ik via de mail te horen dat hij tussen 10.00 en 13.00 uur komt. Ik heb om 12.00 uur een afspraak staan bij de notaris waar ik samen met mijn man naartoe moet. Ik kan wel 15 min later komen maar niet 1 uur en 15 minuten. Ik ging ervan uit dat hij uiterlijk om 12.00 klaar zou zijn. Graag aan de afspraak houden. Tijdsblok is groot genoeg om iets tussen te plannen
    Beste Cody,
    We begrijpen dat dit verwarring schept. Wat natuurlijk niet onze bedoeling is. Onze monteurs zijn op de hoogte van de tijdsblokken. En ook dat de ochtend is vastgezet. Een specifiekere tijd binnen dat tijdsblok kunnen we helaas niet geven.Maar je mag er vanuit gaan dat de monteur ruim op tijd klaar is.
    Nogmaals excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Webcare Team ATAG
    Cody#B
    Nadat mijn afwasmachine het 4 dagen heeft gedaan, is hij weer kapot. Hoe gaan we het nu oplossen? Graag dit keer snel een monteur en graag met een normaal tijdsblok. Ik kan niet een hele dag thuis blijven. Ik stel voor dinsdagmiddag 11 feb na 12 uur of vrijdagochtend. Dit is een nieuw apparaat! Ze hebben het deurcontact gerepareerd maar hij gaat weer niet aan. Graag goeie materialen meenemen of anders een nieuw apparaat.
    Beste Cody,
    Wij kunnen ons voorstellen dat dit zéker een teleurstelling is.Onze monteurs doen hun uiterste best de storingen op te lossen, helaas is het probleem toch terug gekomen. Uiteraard gaan we ons best doen om zo spoedig mogelijk een monteurs bezoek in te plannen. Helaas gaat dat deze week niet meer lukken. We zullen telefonisch contact opnemen wanneer wij de bezoekdatum van onze planning doorkrijgen. Nogmaals excuses.
    ATAG Nederland
    Beste Cody, net een berichtje van de planning ontvangen. We hebben je hierover gebeld echter niet aan de lijn gekregen, we hebben de voicemail ingesproken. Op de route van onze monteur was gelukkig nog een plekje vrij voor a.s. vrijdagochtend 14 februari.
    Nogmaals excuses voor het ongemak.
    Beste Cody,

Bij deze gelezen. Bedankt voor je terug koppeling.
    Webcare Team ATAG

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?