Klacht ATAG Nederland: Gaskookplaat met andere ringen dan de gebruikshandleiding

Jitze Bakker

Ik heb in oktober een nieuwe ATAG gaskookplaat gekocht via keukenloods. In de doos lagen losse knoppen en een beschadiging was zichtbaar. Ik heb de gaskookplaat terug gestuurd. Ik heb een nieuwe gaskookplaat ontvangen en geinstalleerd. Bij schoonmaak bleek dat ook op dit apparaat de rubber ringen anders waren dan de gebruikshandleiding. Ik heb ATAG gebeld met het verzoek om uitleg. Ik had zelf het vermoeden dat de gebruikershandleiding niet actueel was. Ik heb daarna verschillende contacten gehad en ook nieuwe ringen opgestuurd gekregen. Het waren steeds dezelfde ringen en geen antwoord of de handleiding nu de oorzaak was of dat de ringen niet ok waren. Ik heb er uiteindelijk na vele malen telefonisch contact en mail berichten in januari een simpele uitspraak gekregen dat de ringen zoals gemonteerd de juiste waren. Ik had het plan om samen met ATAG dit snel telefonisch op te lossen. Uiteindelijk kreeg voor alle moeite een boekje met recepten aangeboden... 4 maanden frustratie en tijd

Ik wil mijn vertouwen terug in ATAG. Ik ben alleen maar afgewimpeld met geen aandacht een magazijnmedewerker die zegt wat wilt u nou en een medewerker die eindigt met een receptenboekje meer kan ik u niet geven. Ik weet dat ik met mijn bezoek aan de showroom in december dat ook had kunnen meenemen...
Niet reageren op mail en mij negeren in mijn beste bedoeling om dit op te lossen heeft geleid tot het tegenover gestelde. Mijn vertrouwen in ATAG is weg. Ik wilde nog meer producten aanschaffen. Daar ben ik voor in de showroom geweest. Het zou ATAG sieren dat mijn klacht gehoord werd en niet weg gepoetst met een kookboekje... Serieus contact en begrip is de eerste stap en eigenlijk zou het een mooi gebaar zijn om een goede aanbieding te doen voor het apparaat wat ik van plan was te gaan kopen.
Verder bijzonder aandachtspunt. Reageren op de mail duurt extreem lang of gebeurt in het geheel niet. De medewerkers geven steeds aan dat er te weinig capaciteit is.

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?